וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 שוורים כבשו את רוטשילד

איתמר סיידא

29.11.2005 / 15:36

הבורסה לני"ע ומשרד הפרסום גיתם הציבו כ-100 פסלים של שוורים לאורך שדרות רוטשילד בת"א לציון 70 שנות פעילות בורסאית

תושבי תל אביב שעברו הבוקר ברחוב רוטשילד "פגשו" כ-100 פסלים של שוורים פזורים לאורך השדרה. מדובר במיזם של הבורסה לניירות ערך, משרד הפרסום גיתם BBDO וחברת הדיירקט דאטה פרו לרגל 70 שנות פעילות בורסאית.

במסגרת הפרויקט נבחרו עשרות אמנים צעירים מבתי הספר לעיצוב בארץ, לעצב שוורים בגודל טבעי, שהוצבו כאמור במתחם הסיטי לכל אורך שדרות רוטשילד. האמנים עיצבו את השוורים של החברות המשתתפות בפרויקט על פי ערכיה וחזונה של אותה חברה.

הבחירה בשור הייתה טבעית שכן בשפה הבורסאית השור מסמל עליות שווקים וצמיחה בשוק ההון. "בחרנו לציין את יובל ה-70 באמצעות פרויקט ייחודי המביא לידי ביטוי את הקשר ההדוק בין הבורסה לחברות המובילות במשק הנסחרות בה", אומרת רונית הראל בן-זאב, סמנכ"לית בכירה בבורסה.

חגיגות 70 שנה לפעילות בורסאית מציינות את תאריך הקמת לשכת החליפין לניירות ערך בבנק אנגלו פלשתינה (כיום בנק לאומי), בשנת 1935. לשכת החליפין תיפקדה כבורסה קטנה, בה נסחרו כ-25 ניירות ערך, במשך שעה מדי יום, בהיקף יומי של אלפי לירות דאז. כיום נסחרים בבורסה כ-1,300 ניירות ערך, של כ-600 חברות ושל ממשלת ישראל, ומחזור המסחר היומי עולה על שלושה מיליארד שקל ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully