וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך בארה"ב חוקרת קרנות גידור בגין ניפוח אחזקותיהן על מנת לזכות במקום בועדות נושים

סוכנויות הידיעות

29.11.2005 / 17:35

מקום בוועדות נושים מקנה גישה למידע פנימי סודי של החברה ומאפשר מסחר באג"ח של חברה בהליכי פשיטת רגל, לפי מידע פנימי



רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) חוקרת את תפקידן ההולך וגדל של קרנות גידור בהליכי פשיטת רגל, על רקע חששות כי מנהלי קרנות מעריכים ביתר את אחזקות האג"ח שלהם, על מנת לקבל מידע פנימי. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. חוקרי הרשות בוחנים אם הקרנות מגזימות בגודל אחזקותיהן על מנת להימנות עם הוועדות המפקחות על ארגון מחדש של חובות בחברות פושטות רגל.



בוועדות הנושים דנים בכל מיני התפתחויות שעשויות להשפיע על ערך איגרות החוב של החברה, והדיונים לרוב, סגורים בפני הציבור. נושאים שעולים לעתים תכופות בוועדות הנושים הם למשל, הצעות רכש או ארגון מחדש של חובות.



לדברי אליסטר במבאך, בכיר ב-SEC, לבלומברג, "החברים בוועדות אלה נחשפים לכמויות גדולות של חומרים סודיים, ובהחלט קיים סיכוי שלא כולם סוחרים בצורה נקייה ולפי הספר". לעתים מוסכם כי החברים בוועדות נושים לא יוכלו לסחור באג"ח החברה יותר, אך ברוב המקרים ממשיך המסחר באג"ח, אף כי בידי חלק מהנושים מידע פנימי סודי על החברה.



החקירה נחשפה לראשונה כאשר ה-SEC האשימה את ון גרינפילד, מנהל קרן בלו ריבר, בטענת שווא כי בבעלות הקרן אג"ח של וורלדקום פושטת הרגל בשווי 400 מיליון דולר, על מנת להימנות בוועדת הנושים של החברה. גרינפילד הגיע לפשרה עם הרשות ושילם 150 אלף דולר, בלי להודות באשמה, לפי בלומברג.



החקירה משקפת את המודעות ההולכת וגדלה של רשות ניירות ערך לאפשרויות ההונאה במסחר באג"ח של חברות פושטות רגל. בנוסף מראה החקירה את העניין של הרשות בפיקוח הדוק יותר על קרנות הגידור. מספר הקרנות המתמחות באג"ח של חברות במצוקה הולך וגדל, על רקע גל פשיטות הרגל מאז התמוטטות אנרון לפני ארבע שנים. ב-1998 הסתכמו החובות של חברות במצוקה ב-77 מיליארד דולר. כיום מדובר בסכום של כ-718 מיליארד דולר, לדברי אדוארד אלטמן מבית הספר למינהל עסקים שטרן בניו יורק, לבלומברג.



הגידול בחובות של חברות במצוקה הביא לגידול בהשקעות קרנות ההון הפרטיות, כגון סרברוס קפיטל מנג'מנט, שרכשה נתח בבנק לאומי לאחרונה. סרברוס היתה בין הקרנות שלקחו חלק בוועדת הנושים של וורלדקום ביחד עם בלו ריבר. סרברוס אינה מואשמת על ידי ה-SEC בניפוח אחזקותיה בוורלדקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully