וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים אינם מתרגשים ממחיקת המלאי של סרגון: CIBC סבור שכדאי לנצל החולשה ואונטרברג מותיר המלצת "קנייה"

שרון שפורר

29.11.2005 / 18:10

CIBC: מדובר באירוע חד פעמי היוצר הזדמנות קנייה; ממליץ "תשואת סקטור" עם יעד של 6 דולרים; אונטרברג מותיר המלצת "קנייה", אבל חותך את היעד ל-5 דולרים



עושה רושם שהאנליסטים בבנקי ההשקעות השונים אינם מתרגשים מהודעתה של אתמול, על מחיקת מלאי בהיקף של כ-7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.



ב-CIBC ממליצים למשקיעים לנצל את רגעי החולשה במניה. הם מותירים לה המלצת "תשואת סקטור" עם יעד של 6 דולרים - גבוה בכ-70% ממחיר השוק - וסבורים כי מדובר באירוע חד פעמי היוצר הזדמנות קנייה. גם באונטרברג טאוובין לא נבהלו מההודעה והותירו למניה המלצת "קנייה", אם כי חתכו במקביל את מחיר היעד בדולר לגובה של 5 דולרים.



מניית סרגון חתמה אתמול את המסחר בוול סטריט במחיר של 3.56 דולרים, לאחר שאיבדה כ-10% מערכה והשלימה ירידה חדה של קרוב ל-50% מאז תחילת 2005. נראה, כי שלא כמו CIBC שקבע לה מחיר יעד הגבוה ב-70% ממחיר השוק, באונטרברג סבורים שמחיר יעד נמוך יותר - הגבוה ממחיר השוק בכ-40% בלבד - הינו הגיוני יותר.



האנליסטים אביבית מנה קליל ואמיר ארגמן, לא הופתעו מהמחיקה, בשל רמות המלאי הגבוהות שראו בדו"חות החברה מתחילת 2004. הם מאמינים כי מדובר באירוע חד פעמי, שנכון לעשותו מצדה של סרגון, הן על מנת להפיג את החששות לגבי מלאים אלו והן לאור השפעה חיובית פוטנציאלית שיכולה להיות למחיקה, על המרווח הגולמי של החברה.



השניים מאמינים, כי סרגון נמצאת בשוק אטרקטיווי וצומח וסבורים כי הנהלת החברה תדע לנווט את דרכה בשוק סלולרי מתפתח. האנליסטים חוזרים על הערכתם, כי פעילותה של סרגון לחתימה על הסכמי OEM, תהיה גורם חיובי משמעותי בעבור החברה.



ב-CIBC בחרו גם שלא לעדכן את התחזיות עבור סרגון והם חוזים לה צמיחה של 35% בהכנסות 2005 לכ-74 מיליון דולר וצמיחה נוספת של 25% בשנה שלאחר מכן ל-92.5 מיליון דולר. שני האנליסטים של בנק ההשקעות סבורים, כי גם אירוע מחיקת המלאי הצפוי והחששות לגבי המרווח הגולמי ברבעונים הבאים, אינם מצדיקים מכפיל "כה נמוך" של כ-14 על תחזיתם לרווח של 26 סנט למניה ב-2006.



גם ריץ' צ'רץ' מאונטרברג בוחר שלא לעדכן את תחזיות השורה העליונה של סרגון בעקבות ההודעה ומותירן על 73.2 מיליון דולר ב-2005 ו-90 מיליון דולר ב-2006 - צמיחה של כ-33% ו-23%, בהתאמה. לעומת זאת, את תחזית הרווח התפעולי למניה ברבעון הנוכחי, חתך בסנט, לגובה של 3 סנט למניה והיא אינה כוללת את מחיקת המלאי החד פעמית בהיקף של כ-7 מיליון דולר, אך כוללת מחיקה של 300 אלף דולר בשלושת הרבעונים הקרובים בקשר לצמצום בכוח העבודה שביצעה במהלך השנה.



עבור 2005 כולה, מותיר צ'רץ' לסרגון תחזית לרווח תפעולי של 13 סנט למניה וב-2006 הוא צופה לה כבר רווח נקי של 23 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully