וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווקלטק חושפת את מחיר המיזוג: הפסדים של כ-13 מיליון דולר ל-Tdsoft ב-18 חודשים; הנדוניה - קופה של 5 מ' ד'

עומרי כהן

29.11.2005 / 18:50

הכנסות החברה שמוזגה לווקלטק הסתכמו מתחילת ינואר 2004 ועד סוף יוני 2005 בכ-6.4 מיליון דולר; הקופה הלא גדולה עשויה לקדם מכירה עתידית או גיוסים נוספים



האיחוד בין (VOCLD) ל-Tdsoft נחשב עד כה לקרש ההצלה שמנע ברגע האחרון את סגירתה של ווקלטק - חלוצה עולמית בתחום ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט). אולם נתונים כספיים מאוחדים שפירסמה ווקלטק על רקע המיזוג, מעלים כי המהלך מיועד להציל גם את ההשקעות של קרנות ההון סיכון בחברה הנרכשת.



ווקלטק פירסמה בסוף השבוע שעבר נתונים ראשונים ולא מחייבים בנוגע לתוצאות הכספיות המאוחדות של שתי החברות. על פי הדו"חות, סיימו שתי החברות את 2004 עם הכנסות של 9.6 מיליון דולר לצד הפסדים כבדים של 22.9 מיליון דולר (32 סנט למניה). במחצית הראשונה של 2005 הסתכמו ההכנסות ב-4.7 מיליון דולר וההפסד הנקי ב-7.9 מיליון דולר (12 סנט למניה).



תוצאות ווקלטק לבדה כבר פורסמו בעבר, כך שבניטרולן ניתן לגזור את ביצועיה של Tdsoft מתחילת ינואר 2004 ועד סוף יוני 2005. את השנה שעברה סיימה Tdsoft עם הכנסות של 4.2 מיליון דולר לצד הפסד נקי של כ-9.8 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2005 היא רשמה הכנסות של 2.2 מיליון דולר והפסד נקי של כ-3.3 מיליון דולר.



ביום שישי שעבר, הודיעה ווקלטק על השלמת המיזוג עם Tdsoft. במסגרת המיזוג רכשה ווקלטק את Tdsoft ובתמורה היקצתה לבעלי החברה הנרכשת כ-45.3 מיליון מניות של עצמה. בעקבות המהלך, גדל הון המניות של ווקלטק לכ-60.3 מיליון מניות, ובעליה הקודמים של Tdsoft הפכו לבעלי השליטה בחברה הממוזגת, עם אחזקה של 75% ממנה.



בנוסף, החליטה ווקלטק לאחד את כל 13 המניות שלה למניה אחת, כך שמספר מניותיה יצטמצם ל-4.64 מיליון מניות. מהלך זה בוצע במטרה למנוע את מחיקתה של המניה מרשימת המניות הקטנות של נאסד"ק, אשר שמה שונה לאחרונה ל-Nasdaq Capital Market. כדי להתריע בפני המשקיעים על המהלך, נוספה האות D לסימול המניה, כך שהיא נסחרת כעת תחת הסימול VOCLD.



את המיזוג בתנאים הלא נוחים, נאלצה ווקלטק לקבל על רקע קופת המזומנים המדולדלת שלה, שהכילה בסוף יוני רק 1.7 מיליון דולר, ואיימה על המשך קיומה של החברה. אולם מהנתונים החדשים עולה, כי הנדוניה של Tdsoft תספק לה חמצן רק לזמן קצר בלבד. Tdsoft הביאה למיזוג קופה של פחות מ-5 מיליון דולר, אשר עשוי שלא להספיק כבר בעוד פחות משנה.



התוצאות הכספיות שנחשפו כעת, גם מבהירות מדוע העדיפו בעלי Tdsoft את המיזוג עם ווקלטק על פני כל אפשרות אחרת. עם תוצאות כאלה, כמעט בלתי אפשרי כיום להנפיק בנאסד"ק בשווי סביר. כך שבאמצעות המיזוג עם ווקלטק, יוכלו בעתיד הלא רחוק בעלי Tdsoft, ובראשם קרן ההשקעות של סיסקו וקרנות ההון סיכון הרבורווסט, אייפקס פרטנרס וג'מיני, להתחיל לממש את השקעתם באמצעות מכירת מניות ווקלטק בשוק. כמו כן, מכירת החברה הממוזגת עשויה לעניין יותר קונים מאשר מכירת כל אחת מהן בנפרד.



קופת המזומנים הלא גדולה של שתי החברות, עשויה להפוך עניין זה לממשי עוד יותר, אחרת תאלץ אולי ווקלטק בתוך מספר חודשים לחזור לאופציה של גיוסים נוספים בשוק ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully