וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרו מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של קלפיין, מתחרתה של אורמת בארה"ב; המניה קורסת ב-42% לשפל של כל הזמנים

TheMarker

29.11.2005 / 19:08

אנליסט BOSC מעריך כי החברה נמצאת על סף פשיטת רגל; שווי השוק של החברה נפל ל-410 מיליון דולר; קלפיין היא אחת משתי המתחרות הבולטות של אורמת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארה"ב



מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של חברת קלפיין (סימול CPN), אחת משתי המתחרות הבולטות של קבוצת בשוק האנרגיה הגיאותרמית בארצות הברית, פוטרו היום על רקע חובות עתק של יותר מ-17 מיליארד דולר שצברה החברה, ופסיקת בית משפט בשבוע שעבר שהגבילה את יכולת החברה לרכוש גז טבעי להפעלת תחנות הכוח שלה.



מניית קלפיין נופלת ב-42% במסחר בוול סטריט לשפל של כל הזמנים על רקע הערכת האנליסט ג'ון קרטרייט מ-BOSC, כי החברה נמצאת על סף פשיטת רגל. שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-410 מיליון דולר. איגרות החוב של החברה רשמו אף הן ירידות חדות.



דוברת קלפיין סירבה להתייחס לאפשרות של פשיטת רגל של החברה, כך דיווחה סוכנות רויטרס.



החברה שבסיסה בסאן חוסה, קליפורניה, סובלת ממבנה הון בעייתי; התחייבויות לזמן קצר וארוך בסכום של 22 מיליארד דולר, שמממנות מאזן של 27 מיליארד דולר; ממחנק אשראי, כתוצאה מדרישות מוגברות לבטחונות בעקבות נפילת חברת האנרגיה אנרון; וכן מהורדת דירוג על ידי סוכנויות מסוגן של סטנטרד אנד פורס.



כתוצאה מההרעה בדירוג, נאלצה קלפיין להגדיל את האשראים קצרי הטווח מ-350 מיליון דולר למיליארד דולר, ולהתחיל במימוש נכסים, ובהם תחנת כוח של גז טבעי בבריטניה.



בית משפט בארצות הברית פסק בשבוע שעבר, כי החברה עשתה שימוש בלתי מורשה בהכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר, שקיבלה ממכירת נכסים לצורך רכישת גז טבעי להפעלת תחנות הכוח שלה.



בית משפט בדלוור אסר על החברה להשתמש ב-400 מיליון דולר בחשבון בנק שלה שהוקפא לצורך רכישת גז טבעי. בית המשפט קבע כי קלפיין הפרה את ההסכמים עם בעלי החוב שלה בכך שביקשה לרכוש ולצבור גז טבעי בכספים אלו.



בית המשפט הורה לבנק אוף ניו יורק להמשיך להקפיא את חשבון הבנק האמור, ודחה את החלטתו לגבי השבת מיליוני דולרים שקלפיין כבר הוציאה על רכישות.



פסיקת בית המשפט היוותה מהלומה נוספת לקלפיין - מפעילת תחנות כוח שפועלות על גז טבעי הגדולה בארצות הברית - אשר רשמה הפסדים בשמונה מתוך 11 הרבעונים האחרונים לאחר שבולמוס הקמת תחנות כוח של החברה הותיר אותה עם חובות של יותר מ-17 מיליארד דולר.



הפסדיה המתמשכים של החברה, כמו גם נסיקת מחירי הגז הטבעי, עוררו הערכות בקרב אנליסטים כי קלפיין עשויה להגיש בקשה לפשיטת רגל.



קלפיין היא החברה השנייה בגודלה בשוק הגיאותרמי בארצות הברית, לפני חברת אורמת טכנולוג'יס מקבוצת אורמת ואחרי CalEnergy, שבשליטה עקיפה של ברקשייר התוויי מקבוצת באפט. קלפיין מפעילה 19 תחנות כוח גיאותרמיות בהספק כולל של 750 מגה-ואט, כולן בקליפורניה, מרכז פעילותה הגיאותרמית של אורמת, ומרביתן במחוז סונומה. ההספק של תחנות הכוח הגיאותרמיות של אורמת הוא 343 מגה-ואט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully