וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר המזון הוביל הבורסות לסגירה חיובית; קמעונאית המזון אהולד קפצה ב-7%

TheMarker

29.11.2005 / 19:30

קומפס, קבוצת הקייטרינג הגדולה בעולם, זינקה ב-8%; ירידות במגזר השבבים בעקבות הורדת המלצה ל-ASML; בורסות לונדון ופאריס עלו ב-0.3%



מגזר המזון הוביל את העליות בבורסות אירופה. המגמה החיובית נרשמה גם על רקע מבול של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב. בורסות לונדון ופאריס נסגרו בעלייה של 0.3%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.4%.



מחיר הנפט ממשיך לרדת, לאחר שרשם עליות מוקדם יותר היום. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים כעת במחיר של 56.95 דולר לחבית, ירידה של 41 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



אהולד ההולנדית, קמעונאית המזון הרביעית בגודלה בעולם, הציגה היום תוכנית לארגון מחדש של פעילותה בארה"ב, במסגרת דו"חות כספיים רבעוניים שפירסמה היום. החברה דיווחה על התרחבות הפסדיה ברבעון הכספים השלישי שלה, בעקבות תשלום קנס ליישוב תביעה ייצוגית בארה"ב. אהולד רשמה הפסד של 239 מיליון יורו ברבעון שהסתיים ב-9 באוקטובר, לעומת הפסד של 134 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2004. הכנסותיה של אהולד ממכירות עמדו על 10.2 מיליארד יורו ברבעון - גידול של 0.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. אתמול הודיעה אהולד כי תשלם 945 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר) ליישוב תביעה ייצוגית נגדה, בגין ניפוח רווחיה. מניית אהולד קפצה ב-7%.



קומפס, קבוצת הקייטרינג הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה מתונה מהצפוי ברווחיה השנתיים. החברה דיווחה על רווח לפני פחת והוצאות חד פעמיות של 581 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) בשנה שהסתיימה בסוף ספטמבר, ירידה של 10% לעומת השנה הקודמת. אנליסטים צפו רווח של 547 מיליון ליש"ט בשורה זו. הכנסות החברה גדלו בתקופה המדווחת ב-7.9% ל-12.7 מיליארד ליש"ט - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 12.4 מיליארד דולר. מניית קומפס קפצה ב-8%.



ענקית המזון הצרפתית דנונה עלתה ב-1.9% על רקע שמועות כי החברה עשויה לקבל הצעת רכש מענקית המזון האמריקאית קראפט.



קונצרן הטלקום הדני TDC קרוב לסגירת עסקה במסגרתה יירכש על ידי קבוצת של חמש קרנות השקעות פרטיות תמורת כ-12 מיליארד דולר. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". מניית TDC עלתה בכ-2%.



מגזר השבבים האירופי נסחר במגמה שלילית, לאחר שבנק ההשקעות דויטשה בנק הוריד את המלצתו למניית ASML - יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה - מ"קנייה" ל"החזק". מניית ASML ירדה ב-0.6%; יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון איבדה 0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully