וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני תוקפת את התנהלותו של בית המשפט העליון: מזוז התיר בחירת שופטים לפני הבחירות

יובל יועז

29.11.2005 / 21:42

שרת המשפטים הגיבה לדברי השופטת דורנר, כי כינוס הוועדה לבחירת שופטים אינו סביר ואינו חוקי; ביקרה התנהגות הנשיא ברק: "מצער אותי ששופטים מעורבים בשאלה מי ייצג את הרשות המחוקקת"



מאת יובל יועז וניר חסון



שרת המשפטים, ציפי לבני, מתחה הערב ביקורת חריפה על התנהלותו של בית המשפט העליון בנוגע לכינוס הוועדה לבחירת שופטים.



לבני מבקשת לכנס את הוועדה לצורך בחירתם של שלושה שופטים חדשים לבית המשפט העליון ב-24 בינואר, ומסרבת לדחות את הכינוס עד לאחר הבחירות. בכינוס בלשכת עורכי הדין בתל אביב אמרה הערב לבני, כי נועצה בעניין ביועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שלוש פעמים. לדברי לבני, מזוז קבע בחוות דעתו כי כינוס הוועדה בתקופת הבחירות נעשה באופן ראוי ותקין, וחוות דעתו זו מתבססת על שני פסקי דין של בית המשפט העליון עצמו.



לבני גם תקפה את נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, שלפי פרסומים נפגש בימים האחרונים עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, והציע לו שהכנסת תימנע מבחירת נציגיה לוועדה. "מה שמצער אותי הוא ששופטים מעורבים בשאלות של מי ייצג ואיך ייצג את הרשות המחוקקת", אמרה לבני.



השרה לבני אמרה כי פנתה למזוז בראשונה בינואר, לפני שהודיעה על כינוס הוועדה; בשנית, לאחר שהוחלט על הקדמת הבחירות; ובשלישית, לאחר הביקורת הפומבית שמתחו על כינוס הוועדה בימים האחרונים שופטים ובהם שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר, שאמרה כי כינוס הוועדה בתקופה זו הוא בלתי סביר ובלתי חוקי. לדברי לבני, מזוז קבע כי הכינוס נעשה באופן ראוי ותקין, בהסתמכו על פסקי דין של בית המשפט העליון עצמו.



שוחט נשאר בכנסת כדי לסכל את מינוי גביזון לעליון



ח"כ אברהם שוחט (עבודה) החליט היום לדחות את פרישתו מהכנסת, שתוכננה למחר, כדי לשמור על מקומה של מפלגת העבודה בוועדה לבחירת שופטים, ולמנוע מהשרה לבני להעביר החלטה למינוי רות גביזון לשופטת בבית המשפט העליון. שוחט היה אמור להגיש את התפטרותו מהכנסת מחר, אך בימים האחרונים הופעלו עליו לחצים מצד גורמים פוליטיים ושיפוטיים כדי שידחה אותה. מועמדותה של גביזון, הזוכה לתמיכת לבני, עוררה התנגדות בקרב שופטי העליון. גם שוחט מתנגד למינויה.



בהתייחסה להחלטת שוחט אמרה הערב לבני: "זה בסדר שאחד מחברי הוועדה מחליט לא לפרוש מהכנסת, כי הוא רוצה למצות בוועדה את השקפת העולם שלו. זה לא בסדר, שנטען כאילו כינוס הוועדה הוא מחטף, ועוד פחות לגיטימי שטיעון כזה מגיע מפיו של מי שחושב שזה לגיטימי להגיע לוועדה, להצביע, ולעזוב את הפרלמנט למחרת היום".



בוועדה לבחירת שופטים חברים שלושה שופטי בית המשפט העליון, שני שרים, שני חברי כנסת (לפי הנוהג, אחד מהאופוזיציה ואחד מהקואליציה), ושני נציגי לשכת עורכי הדין. הוועדה לא כונסה לדיון במינוי שופטים לבית המשפט העליון בעשרת החודשים האחרונים, למרות פרישת כמה שופטים כאלה.



בשבוע הבא אמורה לשכת עורכי-הדין לבחור את נציגיה לוועדה. לפי ההערכות, אם ייבחרו נציגים המתנגדים לבחירת גביזון, יהיה רוב בוועדה נגד מינויה ושוחט יוכל לפרוש מהכנסת. עם זאת, בעבודה ציינו סיבה נוספת לדחות את התפטרותו של שוחט: החשש שסופה לנדבר, שתמונה לחברת כנסת אם יתפטר שוחט, תצטרף למפלגת ישראל ביתנו, ותיקח אתה את יחידת מימון הבחירות שלה היא זכאית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully