וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקאן מעלה הילוך במאבק בטיים וורנר: מוביל מהלך להדחת מועצת המנהלים של ענקית המדיה

רויטרס

30.11.2005 / 9:17

בעלי המניות המורדים אף שכרו את שירותיו של בנק ההשקעות לזאר לייעוץ במהלך זה והצעת אפשרויות פעולה חלופיות לטיים וורנר שיגדילו את התשואה עבור המשקיעים



בעלי מניות מורדים בענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX), בהובלת המיליארדר קרל אייקאן, העלו הילוך בקמפיין שלהם נגד החברה. המורדים אמרו כי ינסו להחליף את "רוב" מועצת המנהלים. המורדים גם אמרו כי שכרו את שירותיו של בנק ההשקעות לזאר (סימול LAZ) בייעוץ לייעול החברה ומכירת נכסים. לדברי המורדים, "ארגון מחדש משמעותי" נחוץ על רקע ביצועי המניה הפושרים.



"לשם וליכולת של לזאר יש משמעות רבה", אמר אייקאן, בהתייחסו לקבוצת הבנקאות בהובלת ברוס וסרסטין. "מדובר במאמץ גדול ולזאר יהיה לעזר משמעותי במאבק", הוא הוסיף. בראיון ציין אייקאן את "צוות המדיה החזק" של לזאר, את הגישה לבעלי מניות והמומחיות בשוקי ההון, כגורמים לבחירת הבנק לייעוץ במאבק נגד הנהלת טיים וורנר. אייקאן לא מסר את גובה התשלום ללזאר בגין הייעוץ.



לדברי אייקאן, לזאר תסייע למשקיעים המורדים למצוא מועמדים להחלפת מרבית מועצת המנהלים של טיים וורנר בפגישה הבאה של בעלי המניות באמצע 2006. אך אייקאן אמר לרויטרס כי הקבוצה טרם החליטה האם לנסות להחליף את כל מועצת המנהלים או רק את רובה. הוא גם אמר כי טרם בחר במועמדים אפשריים.



טיים וורנר חזרה על עמדתה ואמרה באמצעות דובר החברה כי הם "בטוחים שאנחנו פועלים בדרך הנכונה למתן ערך ארוך טווח ותשואה תחרותית לכל בעלי המניות שלנו".



אייקאן, שקבוצתו כוללת את קרן הגידור שלו ועוד 3 קרנות שביחד מחזיקות 135 מיליון מניות - כמעט 3% מטיים וורנר - אמר כי לזאר "יתחיל באופן מיידי בבחינת עומק אסטרטגית של ענקית המדיה. מקורבים אמרו כי קבוצתו של אייקאן מתכוונת להגדיל את אחזקותיה בחברה על מנת לצבור יותר כוח במאבק. הקבוצה כוללת את קרנות הגידור ג'אנה פרטנרס, SAC קפיטל אדוויזרס ופרנקלין מיוצ'ואל אדוויזרס.



המהלך של אייקאן הוא האחרון בסדרת אתגרים בפניהם עומדת טיים וורנר. לדברי קבוצת המשקיעים, ההצעות של לזאר עשויות לכלול מכירת נכסים של טיים וורנר, ארגון מחדש של מבנה החברה ונכסיה, ומבנה הבעלות של החברה.



אייקאן ידוע כמשקיע אקטיווי הרוכש נתחים גדולים בחברות שלדעתו אינן מנוהלות נכונה ולאחר מכן דורש עריכת שינויים. בעבר הוא דרש מטיים וורנר לרכוש בחזרה מניות בשווי 20 מיליארד דולר ולהנפיק את חטיבת הכבלים שלה. טיים וורנר התנגדה לדרישה ואמרה כי אין בכוונתה להנפיק יותר מ-16% מחטיבת הכבלים ולרכוש בחזרה מניות בשווי 12.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully