וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר חוזר לעלות: מוסיף 0.2% ליציג של אתמול ונסחר ברמה של 4.665 שקלים

טל לוי

30.11.2005 / 15:42

מנכ"ל טנדם קפיטל, ארז ברית: "בשבועות הבאים נמשיך לראות מגמת התחזקות של הדולר אשר תאופיין בתנודתיות רבה ובתיקונים קלים כלפי מטה"



רצף ירידות של שבוע, במהלכו הספיק הדולר לאבד כבר 1.7%, נעצר הבוקר כאשר הדולר מוסיף 0.2% לשערו היציג אתמול. המטבע האמריקאי נסחר בשעה זו ברמה של 4.665 שקלים (ללא שינוי לעומת שער הסגירה אתמול). היורו נסחר ללא שינוי תמורת 5.50 שקלים.



בעולם נסחר הדולר בשעה זו ברמה של 1.18 דולר ליורו. בזמן האחרון נע הדולר סביב רצועה צרה שבין 1.17- 1.18 דולר ליורו.



"בשבועות הקרובים נמשיך לראות מגמת עלייה בדולר אשר תאופיין בתנודתיות גבוהה. כלומר נראה עלייה ולאחר מכן תיקון קל כשהיכוון של הדולר נותר מעלה", כך אומר מנכ"ל טנדם קפיטל, ארז ברית, "בחודשים הקרובים נראה פיחות זוחל שמקורו בסגירת הפוזיציות של הסוחרים בסוף השנה ופתיחת פוזיציות עם פתיחת השנה".



ברית מציין כי מבחינה הסטורית מאופיינת תקופת בחירות בתנודתיות שמקורה באי ודאות פוליטית, שבדרך כלל מחזקת את כוחו של הדולר.



"קיימת יציאה מתמדת של כסף החוצה והמגמה הזו תתרחב עוד יותר ב-2006", אומר ברית, "הסיבה היא ששיעור המס בין השקעות זרות למקויות יושווה והמשקיע המקומי כבר לא משלם 'קנס' עבור השקעה בחו"ל והדרך לשם פתוחה בפניו".



ברית מסביר כי נראה גם יציאה הדרגתית של משקיעים זרים (בעיקר קרנות זרות שמשקיעות באג"ח ממשלתי) וזאת לאור עליית הריבית במשק הישראלי והכספים הללו יומרו לדולרים וכך יחזקו עוד את כוחות של המטבע האמריקאי.



"בסך הכל, אנו רואים בשבועות האחרונים תנודתיות בשער הדולר-יורו שנע בין 1.169 ל-1.183 דולר ליורו", אומר ברית, "הדולר מגיב לפרסום נתוני מקרו טובים יותר וטובים פחות (לסירוגין) בארה"ב ובאירופה וכל נתון מחזק או מחליש את הדולר בעולם - אם כי בטווח צר".



"כרגע יש הערכות שאומרות שיו"ר הפדרל ריזרב החדש לא ימהר להעלות את הריבית בקצב מהיר כמו היו"ר הנוכחי והפעילים בשוק ממתינים להצהרות מפי היו"ר החדש בנוגע למדיניות החדשה שיתווה", מסכם ברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully