וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכנים יבצעו יותר עסקות בתשלומים

נתן שבע

30.11.2005 / 10:23

דן אנד ברדסטיט: האיסור על החריגה באשראי ב-2006 יוביל לכך כי כל עסקה שלישית שתבוצע במשק תשולם בפיגור

כניסתה של התקנה האוסרת חריגה ממסגרת האשראי בתחילת שנת 2006 תוביל לכך כי כל עסקה שלישית שתבוצע במשק תשולם בפיגור, כך מעריכים כלכלני דן אנד ברדסטריט. זאת לעומת כ-15% מסך העסקות שבהן חל פיגור בתשלום.

בתחילת 2006 תיכנס התקנה האוסרת חריגה ממסגרת האשראי. לפי הוראות בנק ישראל, יצטרך כל לקוח להסדיר את מסגרת האשראי שלו ולא לחרוג ממנה. כלכלני חברת המידע העסקי מעריכים כי הצרכנים יקנו יותר בתשלומים בעיקר בשל הקושי של משקי הבית ושל החברות להתרגל למסגרות האשראי החדשות ולנורמות הצריכה החדשות הנובעות מהן. עול נוסף חל על הציבור בכך שהריבית על משיכת היתר (אוברדראפט) עלתה עם עליית הריבית במשק ב-1% בשלושת החודשים האחרונים.

עוד לפי דן אנד ברסטריט, בחודש נובמבר חלה הרעה במוסר התשלומים במשק. בחודש זה כ-14.7% מסך העסקות במשק נמצאות בפיגור וזאת לעומת 14% בספטמבר, לפני תקופת החגים. שיעור העסקות הגבוה ביותר שנמצאות בפיגור במשק בנובמבר הוא בענף הבנייה, אם כי החודש נרשמה הטבה במוסר התשלומים בענף - 29.7% מהעסקות נמצאו בפיגור לעומת 30% בספטמבר השנה, לפני החגים, ו-33.5% בנובמבר בשנה שעברה.

שיפור קל נרשם במוסר התשלומים בקרב יצרני המזון ולהערכת דן אנד ברדסטריט הדבר נובע מהטראומה שיצרה קריסת קלאבמרקט שגרמה ליצרנים להקשיח את מדיניות האשראי. כ-11% מהעסקות בחודש נובמבר שולמו בפיגור לעומת 13.2% בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully