וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת הודו רשמה צמיחה של 8% על רקע גידול במגזר הפיננסי ושיפור מצב החקלאות

סוכנויות הידיעות

30.11.2005 / 10:34

גשמי המונסון סייעו לשיפור תפוקתם של 600 מיליון החקלאים בהודו, אך פגעו בייצור התעשייתי בשל השטפונות שנגרמו; המגזר הפיננסי רשם צמיחה של 9.9%



כלכלת הודו צמחה בקצב מהיר מהצפוי ברבעון השני, על רקע גשמי המונסון, שסייעו לחקלאות, והתרחבות השירותים הפיננסיים במדינה. התמ"ג בהודו צמח ב-8% ברבעון שהסתיים בספטמבר לעומת התקופה המקבילה, לפי לשכת הסטטיסטיקה המרכזית של הודו. הצמיחה המהירה עשויה לגרום לכלכלת הודו לעקוף את כלכלת דרום קוריאה, המוערכת ב-680 מיליארד דולר.



הבנק המרכזי של הודו העלה את תחזית הצמיחה שלו עבור שנת הכספים המסתיימת במארס, ל-7.5%. זאת, לעומת צמיחה של 6.9% בשנת הכספים הקודמת. בינתיים, נראה כי הודו בדרכה לעלות גם על תחזית זו - ברבעון הראשון נרשמה צמיחה של 8.1% וייתכן כי ברבעון הנוכחי תירשם עוד צמיחה מהירה, על רקע המונסונים ומספר גורמים נוספים.



גידול בגשמי המונסון צפוי לסייע למגזר החלקאי, שבשנה שעברה ראה ירידה בתפוקה. גשמי המונסון משקים כשני שלישים מהשטחים החקלאיים בהודו, והגידול בהם צפוי לשפר את תפוקתם של 600 מיליון החקלאים במדינה. חזרתו לפעולה של מתקן נפט שנהרס בסופה, עשויה גם היא לסייע לצמיחה ברבעון הקרוב.



המגזר הפיננסי רשם צמיחה של 9.9% לעומת השנה שעברה, ואילו המגזר החקלאי רשם צמיחה של 2%. הייצור התעשייתי רשם צמיחה של 7.2% ברבעון השני - צמיחה איטית יותר לעומת הרבעון הראשון, על רקע ההצפות שגרמו המונסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully