וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני הורדת המיסוי על רכב: ההכנסות של ניו קופל צמחו ב-29%; הרווח הנקי - 20 מיליון שקל

טל לוי

30.11.2005 / 11:32

החברה דיווחה על עלייה משמעותית בהוצאות המימון - 50 מיליון שקל ברבעון, לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל; הטבת מס בשווי 14 מיליון שקל קיזזה את ההוצאה



, המספקת מכוניות בשיטת הליסינג התפעולי, מדווחת היום כי הכנסותיה מהשכרת כלי רכב עלו ברבעון השלישי של 2005 ב-29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-231.5 מיליון שקל. ההוצאות התפעוליות עלו הרבעון בכ-20% לכ-18.5 מיליון שקל, ובסך הכל מדווחת החברה על עלייה של כ-20% ברווח התפעולי, שהסתכם ברבעון ב-55.9 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של 20 מיליון שקל, לעומת 15.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.







עם זאת, הוצאות המימון של החברה גדלו מאד והסתכמו ב-50 מיליון שקל, לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל. אולם, ההוצאה קוזזה באמצעות הטבת מס בשווי 14 מיליון שקל שקיבלה החברה, וכך עלה בידה להציג את העלייה ברווח הנקי.



ניו קופל מספקת שירותי ליסינג תפעולי (להבדיל מליסינג מימוני, שפירושו פריסת תשלומים בעת רכישת רכב), הכוללים מתן רכב ואספקת שירותי תחזוקה, ביטוח ושירותי דרך, כאשר בתום 3-4 שנים - מוכרת החברה את הרכב (לעתים לאותו הלקוח) בשוק החופשי.



שיטת המימון של ניו קופל (בדומה לשיטת המימון של חברות ליסינג נוספות) מבוססת על הנפקת איגרות חוב בכל פעם שהחברה רוכשת "חבילת" מכוניות חדשה. למעשה, מדובר בתהליך של איגו"ח, שכן החברה משעבדת את תזרים המזומנים המגיע מהשכרת המכוניות, וכך פורעת את איגרות החוב מדי תקופה. ואכן, מתחילת השנה ביצעה ניו קופל 8 גיוסים חדשים.



בחברה מציינים כי מקור העלייה בהכנסות הוא העלייה בדמי השימוש שגובה החברה מלקוחותיה, והעלייה במספר העסקות - הן עם לקוחות חדשים והן עם לקוחות קיימים - וכי החל מהרבעון השני החלה ניו קופל לפעול גם ברומניה, אם כי כרגע מדובר בפעילות שאינה מהותית.



בחינת ביצועי החברה מתחילת השנה מעלים תמונה דומה: ההכנסות מהשכרת כלי רכב עלו ב-29% והסתכמו ב-655 מיליון שקל. הרווח הנקי מסתכם ב-66 מיליון שקל, לעומת 40.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



בהתאם לחוק חדש, ב-13 בספטמבר החליט משרד האוצר לבצע הפחתה הדרגתית במיסוי המוטל על כלי רכב פרטיים ומסחריים: עד שנת 2010 יסתכם המס ב-72%, במקום 95% הנהוגים היום. מחר תוחל ההפחתה הראשונה במיסוי, בשיעור של 6%.



מניית ניו קופל, שנשלטת בידי שלמה שמלצר (60%), לא מציגה כל תשואה ביחס לתחילת השנה. שווי השוק של החברה עומד על 236.5 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully