וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפיצויים עם הצלב האדום סידר לקמהדע רווח נקי של 6 מיליון שקל מתחילת השנה; זינוק של 41% בהכנסות

אסף רותם

30.11.2005 / 11:36

ההכנסות הסתכמו ב-14 מיליון שקל; ברבעון השלישי הרוויחה החברה 1.8 מיליון שקל; ההון העצמי הגיע ל-58 מיליון שקל



הצלב האדום ידוע במתן העזרה שלו לנזקקים, בעיקר נפגעי אסונות, ופחות בעזרתו לחברות בורסאיות. אולם, פיצויים בשווי 18 מיליון שקל שמשלם הצלב האדום האמריקאי בגין הפרת הסכם שיתוף פעולה עם חברת הפרמצבטיקה קמהדע, סידרו לחברה רווח של 6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, אותה תסיים ככל הנראה ברווח. מתוך סכום זה, 1.8 מיליון שקל היה הרווח ברבעון השלישי, סכום הדומה להפסדה ברבעון השני.



חברת קמהדע סיימה את הרבעון השלישי של 2005 עם זינוק של 41.4% בהכנסות, לרמה של כ-14 מיליון שקל ברבעון. ברבעון השני הכניסה קמהדע כ-12.6 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2005 הסתכמו מכירותיה של החברה ב-39.4 מיליון שקל לעומת 35.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2004. בשורה התחתונה חלקו הארי של הסכום מהצלב האדום נתקבל עד סיום הרבעון החולף כך שמעתה תצטרך קמהדע להמתין עד קבלת האישורים בארה"ב ובאירופה.



הרווח הגולמי ברבעון נחתך מ-30% ל-17%, בשל עלויות הפיתוח והייצור הגבוהות שכרוכות במכירה למדינות מפותחות, אולם אישורים אלה טרם נתקבלו למכלול התרופות, ומכירי התרופות בעולם המתפתח אינם תואמים את רמת ההשקעה.



הוצאות המחקר והפיתוח, שנוספו להוצאות מכירה ושיווק גבוהות, הביאו את החברה להפסד תפעולי של 3.2 מיליון שקל.



בנוסף לפעילות הפיתוח ומכירות המוצרים, החלה החברה במהלך תקופת הדו"ח במתן שירותי מילוי של תכשירים רפואיים לחברות שונות, תוך ניצול של זמינות המתקן התעשייתי, בשעות בהן אינו פועל לתרופות עצמיות של החברה, וכחלק מהאסטרטגיה להרחיב את שירותי הפיתוח ושיתופי הפעולה האסטרטגיים שלה. במקביל, החברה המשיכה באספקת שירותי פיתוח לחברות בחו"ל, חתמה על חוזים חדשים בתחום, והחלה בביצועם של חוזים שנחתמו בעבר.



החברה הגישה בקשה ל-FDA להתחלת ייצור לניסויים קליניים במוצר ה-API בספטמבר, תרופה בעלת שוק של כ-400-240 מיליון דולר לשנה. ה-API נועדה למחלת הנפחת (אמיפזמיה תורשתית) שבה נפגעת רקמת הריאות כתוצאה מחסרון מולד בחלבון מסוג אלפא 1.



דוד צור, המנכ"ל: "ביצוע ההשקעות והגשת הבקשה ל-API, איפשרו לחברה לקדם את רישומו של המוצר בארה"ב ולהמשיך בתהליך האישור המתוכנן מול ה-FDA בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. החברה ממשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה להביא לרישומם של כמה ממוצריה בשווקים האסטרטגיים של ארה"ב ואירופה, תוך כדי מכירתם במקביל של מוצרים אלה ברחבי העולם".



באוגוסט האחרון השלימה החברה גיוס של 30 מיליון שקל בבורסה לני"ע. נכון לסוף ספטמבר יש בידי החברה יתרות נזילות של 32 מיליון שקל ולה הון עצמי של כ-58 מיליון שקל, המהווה 56% מהיקף המאזן.



בעלי מניותיה העיקריים של קמהדע הם: ראלף האן (יו"ר), דוד צור (מנכ"ל) וגלנרוק, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי המתמקדת בהשקעות בחברות בתחום מדעי החיים. קמהדע עוסקת בתחום הביו-פרמצבטיקה, והתרופות פרי פיתוחה הינן לשימושים קריטיים הניתנות בהזרקה ומשווקות כיום בכ-20 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully