וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסחרות בירידות; לונדון מאבדת 0.7%

ליאון איצקר

30.11.2005 / 12:02

בורסת פאריס רושמת ירידה של 0.6%; מניית חברת הטלקום הדנית TDC עולה ב-4.6%; מניית BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-0.8%



בורסות אירופה נסחרות בירידות: בורסת לונדון יורדת ב-0.7%; בורסת פרנקפורט מאבדת 0.5% ובורסת פאריס רושמת ירידה של 0.6%.



שיעור האבטלה בצרפת, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, ירד באוקטובר ל-9.7%, השיעור הנמוך ביותר מזה כשנתיים וחצי. מספר המובטלים בצרפת ירד באוקטובר ב-13 אלף, ל-2.67 מיליון. שיעור האבטלה בספטמבר עמד על 9.8%.



מחיר הנפט נסגר אתמול בשפל של חמישה חודשים וחצי על רקע מזג אוויר חם מהרגיל בארצות הברית ודברי ההרגעה של אופ"ק, כי לא צפוי קיצוץ בתפוקת הארגון. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו אמש במחיר של 56.5 דולר לחבית, ירידה של 86 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת, נסחרים החוזים לינואר ב-56.46 דולר לחבית, ירידה של 4 סנט, במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה בניו יורק.



ירידות נרשמות בקרב חברות האנרגיה: BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-0.8%; רפסול מאבדת 0.4%; ענקית בתי הזיקוק טוטאל, רושמת ירידה של 0.6%.



חברת הטלקום הדנית TDC (סימול TDC.CO) אמרה היום כי הסכימה להירכש על ידי קבוצה של חברות השקעה פרטיות בריטיות ואמריקאיות, בעסקה המעריכה את מונופול הטלקום לשעבר ב-12.04 מיליארד דולר.



TDC אמרה כי מועצת המנהלים שלה תמליץ לבעלי המניות לקבל את ההצעה של 382 כתר דני למניה במזומן. ההצעה גבוהה בכ-6% ממחיר הסגירה של מניית TDC ב-362 כתר, ביום שלישי, ויותר ממה שחברות ההשקעה הפרטיות היו צפויות לשלם. מניית TDC עולה ב-4.6% בבורסת קופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully