וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזבאד מקלקלת את התוצאות של ויסמן ובירן באלון: הפסידה מעל 5 מיליון שקל מתחילת השנה

עומר שרביט

30.11.2005 / 12:08

בין הגורמים להפסד: נסיגת החברה מרכישת מלון הייאט בציריך וביטול שתי עסקות נוספות; הפרויקט עם אפריקה ישראל בטקסס הפסיד השנה מעל 800 אלף דולר



שמו של דודי ויסמן נקשר בתקופה האחרונה בעיקר להצלחה הפנומנלית של קבוצת אלון, שההנפקה של החברה הבת בארה"ב סידרה לה רווח של מעל חצי מיליארד שקל ברבעון השלישי של השנה. במקביל להנפקה המוצלחת של דור אלון, ויסמן השלים במאי האחרון גיוס מוצלח נוסף לחברה קטנה יותר בה הוא שותף עם עו"ד שרגא בירן - - שאמנם שילמה את ריבית המקסימום, אך הצליחה לגייס 60 מיליון שקל באג"ח, ולדברי ויסמן - אף נתנה רוח גבית להנפקה של דור.



אלא שתוצאות החברה שפורסמו היום, מעיבות במידת מה על ההצלחות בדור. רוזבאד צברה מתחילת 2003 הפסדים בהיקף של כ-15 מיליון שקל, ויתרת ההפסדים של החברה עומדת על כ-55 מיליון שקל. גם הרבעון האחרון לא העיד על שיפור, והחברה הפסידה 3.2 מיליון שקל תוך שהיא מדווחת על ביטול שתי עסקות נוספות לעסקת הייאט - באחת כקונה, ובשנייה כמוכרת.



אחד הגורמים להפסד היה הנסיגה של רוזבאד מרכישת מלון הייאט בציריך, שווייץ, שבעטיה נאלצה לשלם קנס. בנוסף, נגרמו לחברה הוצאות מימון של 2.9 מיליון שקל, שמקורן בהוצאות המימון על האג"ח שהנפיקה.



הוצאות ההפעלה של הנכסים ממשיכות להיות גבוהות מדי, ותזרים המזומנים של רוזבאד לרבעון השלישי היה שלילי - בהיקף של מיליון שקל - ומבחינה זו אין שינוי לעומת הרבעון המקביל.



פרויקט המגורים של רוזבאד בטקסס, סביון - בו היא שותפה עם אפריקה ישראל ושעיה בוימלגרין - ממשיך לדשדש. הפרויקט אמנם הרוויח במהלך הרבעון כ-75 אלף דולר, אך מתחילת השנה הפסיד 812 אלף דולר.



האשראי המוגדל של רוזבאד מהבנקים, כמו גם גיוס האג"ח, הגדילו את המינוף של החברה
בהיקף משמעותי: ההון העצמי של רוזבאד עמד בסוף המאזן על 74 מיליון שקל, המהווים כ-30% מסך המאזן, לעומת הון עצמי בשיעור של מעל 80% מסך המאזן, בסוף הרבעון המקביל.



במהלך השנה פורסמו הערכות על כך שלבייב וויסמן מעוניינים לפרק את השותפות ביניהם בפרויקט, אולם שתי הקבוצות הכחישו כי אלה הם פני הדברים. מדובר ב-13 שכונות למגורים בטקסס, שנרכשו ב-2002 תמורת 182 מיליון דולר ומהן נמכרו שתי שכונות - בשתי עסקות שונות - תמורת סכום כולל של כ-38 מיליון דולר. העסקה השנייה, שנעשתה באוגוסט השנה, הניבה לרוזבאד רווח הון של 400 אלף דולר.



מעבר להפסדים ולקנס על אי רכישת הנכס בשווייץ, רוזבאד אומרת כי יימנע ממנה גם רווח הון של 1.7 מיליון דולר, מאחר שנודע לה באופן לא רשמי כי הקונה בעסקה נוספת החליט לסגת. מדובר בעסקה במסגרתה חתמה השותפות הזרה בנובמבר 2005, על הסכם למכירת שכונת מגורים נוספת בסאן אנטוניו, תמורת 39 מליון דולר. אלא שלדברי רוזבאד - כנראה שהקונה נסוג - ובמקביל מתנהל מו"מ למכירת זכויות בשכונה נוספת בטקסס, בת 318 יחידות.



אפשר שמדובר בחוסר מזל, אך רוזבאד מדווחת על עסקה נוספת שנתקעה, במסגרתה התכוונה לרכוש נכס בקלן, גרמניה, תמורת 49 מיליון יורו. בעקבות העברת שליטה בחברה המוכרת, החליטה האחרונה לבחון מחדש את הסכם המכירה תוך נכונות להעניק זכות סירוב ראשונה על הנכס לרוזבאד. גם בעסקה זו, נגרמו לרוזבאד עלויות של 2.2 מיליון שקל שהוונו כנכס במאזן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully