וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה עומדת לזכות בהכרה של האיחוד האירופי ככלכלת שוק

סוכנויות הידיעות

30.11.2005 / 13:53

כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג; טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה והנשיא התורן של האיחוד, יודיע על התוכנית בפגישת פסגה שתתקיים ב-1 בדצמבר בקייב



אוקראינה עומדת לזכות בהכרה של האיחוד האירופי ככלכלת שוק. כך אמר אתמול דובר של ממשלת בריטניה, לפי דיווחה של סוכנות הידיעות בלומברג. הצעד יקל על האינטגרציה של אוקראינה במערב ועל המסחר עם האיחוד - במיוחד בפלדה - אשר אוקראינה הינה יצרנית גדולה שלה.



טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה והנשיא התורן של האיחוד, יודיע על התוכנית בפגישת פסגה שתתקיים ב-1 בדצמבר בקייב, בירת אוקראינה. כך אמר ג'ונתן אלן, דובר ממשלת בריטניה בבריסל. דבריו באו על רקע התחייבות נשיא אוקראינה, ויקטור יושצ'נקו, להאיץ את ההפרטות ולבצע רפורמה באנרגיה ושווקים אחרים, כדי להמריץ את הסחר והצמיחה הכלכלית.



מעמד של כלכלת שוק יסמן אמון אירופי גדול יותר באוקראינה, באמצעות הבטחה כי האיחוד ישתמש בנתונים אוקראינים לחקירות סחר, המשפיעות על המדינה. האיחוד משתמש בנתונים של מדינות אחרות לחישוב היטלי היצף (antidumping) נגד אוקראינה.



השגת מעמד של כלכלת שוק הינה חלק מיעדי המדיניות האוקראינים, הכוללים גם ראשיתן של שיחות על אזור סחר חופשי עם האיחוד, השגת חברות בארגון הסחר העולמי וארגון מחדש של שוק האנרגיה.



ממשלת אוקראינה ביקשה מעמד של כלכלת שוק מהאיחוד במחצית הראשונה של השנה. הנציבות האירופית, רשות הסחר של האיחוד, אמרה כי המכשולים העיקריים היו פיקוח ממשלתי על מחירים, וחקיקה שמנעה מחברות מלפשוט רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully