וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ המליץ לנטו למשוך עתירתה נגד משרד הבריאות, מכון התקנים ותנובה לביטול התקן לאישור מכירת בשר בקר טרי טחון

רוני לינדר-גנץ

30.11.2005 / 16:52

החלטת בג"ץ תאפשר לתנובה לשווק בשר בקר טחון טרי תחת המותג "אדום אדום", לאחר שיסתיים תהליך קבלת האישורים ממשרדי הממשלה



בג"ץ המליץ היום לקבוצת נטו למשוך עתירתה נגד משרד הבריאות, מכון התקנים ותנובה לביטול התקן לאישור מכירת בשר בקר טרי טחון. נטו קיבלה המלצת בית המשפט ומשכה העתירה. בעתירה שהגישה נטו נטען, כי תנובה סיכנה את הציבור בכך ששיווקה בשר טחון טרי בניגוד לאיסור של משרד הבריאות. עוד טענה נטו, כי תנובה מנסה לקדם תקן חדש שיאפשר שיווק כזה, למרות הסכנה הטמונה בכך מטעמים כלכליים.



לטענת נטו, מאז החלה תנובה לשחוט כמויות אדירות של בהמות, נוצרה אצלה כמות אדירה של חלקי בשר, שהפתרון היחיד עבורם הוא טחינה. ואולם, מאחר שבישראל מותר לשווק בשר טחון רק כשהוא קפוא - אשר על פי רוב מיובא מחו"ל ומחירו זול - החליטה תנובה לפעול לשינוי התקן. עוד טענה נטו, כי עד היום לא הותרו ייצור, שיווק והובלה של בשר טחון טרי, מאחר שבשר כזה הוא כר נוח לגידולם של חיידקים שונים, בהם חיידק הקולי העלול לגרום לדלקת מעיים קשה.



במהלך הדיון הבהירו השופטים ברק ובייניש, כי אין בעתירה של נטו כדי להוציא צו, וזאת מכיוון שלא נמצאו פגמים בהליך שבו התקבל התקן, וגם אותם פגמים לכאורה שעליהם מצביע נטו, אינם מצדיקים ביטולו. רמי לוי, סמנכ"ל השיווק של בקר תנובה אמר אתמול, כי "המלצת בג"ץ ומשיכת העתירה ע"י נטו תאפשר לתנובה להתחיל בשיווק בשר הבקר הטחון הטרי של "אדום אדום". זאת, לאחר שיסתיים תהליך קבלת האישורים ממשרדי הבריאות, החקלאות והתמ"ת. זוהי דוגמה לסיכול ניסיון נוסף של חברת נטו המנסה להכשיל את הפריצה המוצלחת של "אדום אדום" לשוק הישראלי. "אין ספק שמהלך חשוב זה מהווה פריצת דרך ובשורה לציבור הצרכנים בישראל, אשר יוכל ליהנות לראשונה מבשר טחון טרי איכותי, העומד בתקנים המחמירים ביותר, כמקובל במדינות המתקדמות בעולם", הוסיף לוי.



השאלה הגדולה היא, האם הצרכן הישראלי שרגיל לקנות בשר טחון קפוא או כזה שנטחן לנגד עיניו (אם כי במעדניות שברשתות השיווק מדובר בטחינת בשר מופשר, ולא טרי - ר.ל.ג) יתרגל לצורה חדשה זו של שיווק בשר בקר טחון שיהיה גם יקר יותר מהסוגים האחרים של הבשר הטחון.



מנטו נמסר, כי "מאחר שהתיקון לתקן בשר בקר טחון טרי כתיקון רשמי טרם אושר, הרי שבהמלצת בית המשפט העותרת משכה את עתירתה בשלב זה. במידה שהתיקון לתקן אכן יאושר, תוך הפרת כללי המינהל התקין וסיכון בריאות הציבור, תיפנה "נטו" לבית המשפט בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully