וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: "מדיניות השמיים הפתוחים הכושלת של ישראל בולמת את פוטנציאל הצמיחה במשק"

זוהר בלומנקרנץ

30.11.2005 / 17:12

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי "ישראל צריכה לפתוח את השמיים על בסיס הדדי עם כל מדינה שתהיה מוכנה לחתום איתה על הסכם הדדיות"



"מדיניות השמיים הפתוחים הכושלת של ישראל בולמת את פוטנציאל הצמיחה במשק. לא ייתכן שמדיניות הממשלה, שנועדה להגן על חברות תעופה מקומיות, תגרום לכך שהמשק כולו לא יתפתח בהתאם לפוטנציאל האמתי שיש לו" - כך אמר היום נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בישיבת ההנהלה של הלשכה.



לדברי לין, גם ההצעה המופיעה היום בחוק ההסדרים, של הקמת ועדת מנכ"לים אשר תחליט על ליברליזציה בנושא, אינה רצינית מספיק. "ישראל צריכה לפתוח את השמיים על בסיס הדדי עם כל מדינה שתהיה מוכנה לחתום איתה על הסכם הדדיות. הנימוק לאסור על חברת תעופה להגיע ארצה צריך להיעשות רק מטעמי בטחון ישראל או בטיחות טיסה", הוסיף.



לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, שינוי המדיניות יאפשר למקם את תעשיית התעופה הישראלית, כחלק מתעשיית התעופה הבינלאומית ולהפוך את נתב"ג לצומת תעופה מרכזי במזרח התיכון.



עוד אמר לין, כי "פתיחת השמיים תאפשר גידול מחודש ומשמעותי במספר התיירים לישראל, דבר שייתן דחיפה נוספת לכל המגזר העסקי ובעיקר למגזר המסחר והשירותים, אשר ככל הידוע הוא זה שיוצר את מרבית מקומות העבודה".



ענף השירותים לתיירות מורכב לדבריו, משני מעגלים עיקריים: שירותים ישירים לתיירים - בתי מלון, חברות הסעה וכד' - המעסיק כ-22 אלף שכירים; מעגל שני - כלל תעשיית השירותים בישראל - מסעדות, בתי קפה, מרכזי קניות, בנקים וכד' - המעסיק כ-700 אלף שכירים.



בשנות האינתיפאדה הראשונה (1996-1995) הגיעו לישראל כ-2.5 מיליון תיירים, שתרמו 2.7 מילארד דולר להכנסות המדינה (כ-3% תוצר); ואילו ב-2004 הגיעו לישראל רק כ-1.5 מיליון תיירים, כאשר הכנסות המדינה מאותם תיירים עמדו על 1.5 מיליארד דולר (1.25% תוצר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully