וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ח.י.פ.מ.א במכתב למינהל: יש לבטל את הסכם החכירה עם קניון מול הים באילת

עודד ארבל

30.11.2005 / 18:05

החברה, המקימה בימים אלה מתחם אטרקציות באילת, טוענת במכתב שנשלח אתמול כי הקניון לא מקיים את התחייבויותיו לפי הסכם החכירה וכי הוא מפר את חוקי התכנון והבנייה



לאחר שבאמצע השנה הגיש בעליו של קניון מול הים באילת, אריה דגן, עתירה נגד מינהל מקרקעי ישראל וחברת ח.י.פ.מ.א ייזום אילת למניעת הקמת מתחם אטרקציות באילת על ידי ח.י.פ.מ.א - הגיע התור של ח.י.פ.מ.א.



במכתב ששלחה היום החברה למינהל מקרקעי ישראל, היא דרשה לבטל לאלתר את הסכם החכירה עם מול הים, ולפרסם מכרז חדש לגבי המקרקעין עליו בנוי הקניון. זאת, לאחר שלטענת ח.י.פ.מ.א מול הים לא הקימה בשטח הקניון מרכז אטרקציות כפי שהתחייבה לעשות בהסכם החכירה, וכן לנוכח הפרת חוקי התכנון והבנייה בכל הקשור להקמת הקניון.



ח.י.פ.מ.א מקימה בימים אלה, בשיתוף עם משרד התיירות, מתחם אטרקציות בשווי עשרות מיליוני דולרים בשטח של 17.5 אלף מ"ר בחוף ימה הצפוני של אילת. לפני כמה חודשים הגיש דגן עתירה מינהלית לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, בטענה שחוזי הפיתוח שנחתמו בין ח.י.פ.מ.א למינהל הסתיימו לאחר שהחברה לא בנתה במתחם במשך שנים. כמו כן נטען, כי ההיתרים שניתנו לח.י.פ.מ.א נוגדים את תוכנית הבנייה החלה על השטח. ואולם, שופט המחוזי, אלון יוסף, דחה את העתירה.



כעת ח.י.פ.מ.א היא שטוענת כי מול הים חרגה מהסכמים והפרה תוכניות בנייה. במכתב ששלחה למינהל, באמצעות עורכי הדין יצחק חג'ג' וחן בוכניק, טענה ח.י.פ.מ.א כי קניון מול הים הפר את התחייבותו בהסכם החכירה להקים קומה שלמה שיועדה לאטרקציות תיירותיות ולרווחת הציבור.



לטענת החברה, כבר החל מהיום הראשון להקמת הקניון הוחלפו כל האטרקציות שתוכננו לרווחת הציבור בחנויות מסחריות. אף שטחי החנייה המתוכננים בקומת המרתף של הקניון והמקלט הציבורי לא נבנו, לטענת ח.י.פ.מ.א, ובמקומם הוקמו חנויות מסחריות נוספות.



לטענת ח.י.פ.מ.א, באמצעות מעשים אלה הכפיל קניון מול הים את שטחי המסחר שלו (מ-7,389 מ"ר ל-13,734 מ"ר), תוך הפרת חוקי התכנון והבנייה וקבלת היתרים לא חוקיים מהוועדה המקומית. ח.י.פ.מ.א הוסיפה, כי כל מעשיה של מול הים נעשו ללא יידועו של המינהל, לא כל שכן הסכמתו.



בנסיבות אלה טוענת ח.י.פ.מ.א, כי יש להביא לביטולו של הסכם החכירה של מול הים, תוך פרסום מכרז לגבי הקניון. לטענת ח.י.פ.מ.א, הוצאת מכרז תכניס לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים. לחילופין דורשת ח.י.פ.מ.א, כי המינהל ימנע ממול הים כל שימוש בניגוד להסכם החכירה, תוך הגבלתו לפעול בדיוק בהתאם להקצאת השטחים שאושרה לו במסגרת ההסכמים.



הדרישה מהמינהל באה בנוסף לערר שהגישה ח.י.פ.מ.א לוועדה המחוזית מחוז דרום לפני כשלושה חודשים, ושיידון ביום חמישי הקרוב. בערר מבקשת החברה לפסול את היתרי הבנייה לקניון מול הים, ובמקביל לפתוח בחקירה לגבי הנסיבות בהן הוצאו ההיתרים.



בתגובה לידיעה נמסר ממול הים: "החברה אינה מוצאת לנכון להתייחס לדברי ההבל וההשמצות של ח.י.פ.מ.א ומנהליה אשר כנראה נובעים מצרות עין, קנאה ונקמנות.אין זו דרכה של החברה להתכתש בתקשורת עם מוציאי דיבה למיניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully