וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר הבז': הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בארה"ב; התקררות מסוימת בשוק הנדל"ן

רונן סרברניק

30.11.2005 / 21:51

"המחירים לצרכן נותרו יציבים; רוב המחוזות בארה"ב דיווחו על עלייה במחירי חומרי הגלם", דיווח הבנק הפדרלי; "רוב המחוזות דיווחו על החמרת התנאים בשוקי התעסוקה"



הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בארה"ב עד אמצע חודש נובמבר, אך שוקי הנדל"ן הפרטי התקררו ועליית מחירי האנרגיה הובילו לחששות בנוגע לאינפלציה ובנוגע לצריכה הפרטית, כך דיווח היום הפדרל ריזרב בדו"ח "הספר הבז'".



"המחירים לצרכן נותרו יציבים או עלו במידה קלה, אך רוב המחוזות בארה"ב דיווחו על עלייה במחירי חומרי הגלם", דיווח הבנק הפדרלי. חלק מהמחוזות בארה"ב מסרו על נתונים מעורבים בנוגע ליכולת החברות להתמודד עם העלייה בעלויות התפעוליות.



מחוזות רבים של הבנק הפדרלי דיווחו על ירידות במחירי הבתים, בריצ'מונד, פילדלפיה וקליוולנד נרשמה ירידה במכירות הבתים. בשיקגו ואטלנטה נותרה רמת המכירות ללא שינוי ובמחוז קנזס סיטי נרשמו מלאים גבוהים.



"באופן כללי, שוק הנדל"ן הפרטי נותר פעיל, אך במחוזות רבים הופיעה התקררות מסוימת", נרשם בדו"ח.



הדיווח של היום מוסיף עדויות לכך שסופות ההוריקן אשר פגעו במפרץ מקסיקו ואשר הובילו לעלייה החדה במחיר הנפט, לא יצרו פגיעה ממשית בכלכלה האמריקאית. כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור של 4.3% ברבעון שהסתיים בספטמבר, השיעור החד ביותר מאז הרבעון הראשון של השנה שעברה, כך עולה מדו"ח של משרד המסחר שפורסם מוקדם יותר היום.



"רוב המחוזות דיווחו על החמרת התנאים בשוקי התעסוקה ועל קושי במציאת עובדים למשרות מסוימות", דיווח הבנק הפדרלי. "במקביל דיווחו מספר מחוזות על לחץ חיובי על המשכורות".



במקביל דיווח הבנק על אופטימיות בנוגע לעונת החגים הנוכחית ברוב מחוזות הבנק, אך במחוזות של בוסטון וקנזס סיטי נמסר על חששות שעליית מחירי האנרגיה תפגע בצריכה הפרטית. מכירות המכוניות ירדו ברוב המחוזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully