וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

1.12.2005 / 0:01

דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, אולם עליות של 1.2% במניות השבבים ושל 1% במניות האינטרנט בלמו את המגמה השלילית בנאסד"ק

כלכלת ארה"ב צמחה בחודשים יולי-ספטמבר בקצב השנתי הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2004 - 4.3%. קצב זה גבוה ב-0.5% משיעור הצמיחה שנרשם מאפריל עד יוני ואף גבוה ב-0.2% מממוצע התחזיות בשוק.

בוול סטריט החלו לדבר כבר אתמול על האפשרות שקצב הצמיחה יהיה גבוה מהצפוי, בעקבות נתונים שהצביעו על זינוק חד בבטחון הצרכנים ובהזמנות למוצרים בני-קיימא. הערכות אלו גררו אחריהן ספקולציות באשר לאפשרות שהבנק הפדרלי המרכזי ימשיך להעלות את הריבית בארה"ב, גם אחרי ינואר.

בתגובה, רשמו אתמול מדדי המניות ירידות שערים קלות ומגמה דומה נרשמה בשוק גם היום. כשעתיים לפני הסגירה פירסם הבנק הפדרלי המרכזי את "ספר הבז'" והמגמה השלילית בשווקים התחזקה. הפד כתב, כי הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בארה"ב עד אמצע חודש נובמבר, אך שוקי הנדל"ן הפרטי התקררו ועליית מחירי האנרגיה הובילו לחששות בנוגע לאינפלציה ובנוגע לצריכה הפרטית.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ל-10,805 נקודות, אולם עליות של 1.2% במניות השבבים ושל 1% במניות האינטרנט בלמו את המגמה השלילית בנאסד"ק והמדד מוטה הטכנולוגיה נותר כמעט ללא שינוי ב-2,232 נקודות.

נתון נוסף שפורסם לאחר הפתיחה הצביע על התמתנות קלה מהצפוי בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון בארה"ב. בנובמבר ירד מדד מנהלי הרכש של שיקגו ב-1.2 נקודות ל-61.7 נקודות. בוול סטריט ציפו לירידה חדה יותר ל-60 נקודות. כל קריאה של המדד מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות במגזר היצרני בשיקגו.

בקרב המניות הישראליות נפלה ווקלטק (VOCLD) ב-25.3% למחיר 3.66 דולרים ביום השלישי מאז איחדה את מניותיה ביחס של 13 ל-1. לאחר האיחוד עומד מספר המניות של ווקלטק על כ-4.64 מיליון מניות, כך שמחירה הנוכחי של המניה משקף לחברה המאוחדת ווקלטק-Tdsoft שווי של כ-17 מיליון דולר.

מרקורי עלתה ב-0.8% למחיר של 27.8 דולר, לאחר שהודיעה כי קיבלה מהנהלת נאסד"ק ארכה עד ה-3 בינואר להגשת הדו"חות הכספיים המורחבים לרבעון השני והשלישי של 2005. בכך נדחה בחודש לפחות האיום של מחיקת המניה מהמסחר בנאסד"ק.

לומניס, שעלתה אמש ב-4%, לאחר שקיבלה אישור FDA על מערכת לייזר חדשה לטיפולי עיניים, דיווחה על עסקה חדשה באירופה, במסגרתה היא מוכרת 50 מערכות לייזר לטיפולים אסתטיים לרשת המרפאות Corporacion Dermoestetica. היקף העסקה מוערך בשוק ב-5 מיליון דולר ולומניס הוסיפה 0.5% ל-1.95 דולר.

נייס, שצפויה לנסות לגייס בשבוע הבא כ-180 מיליון דולר בנאסד"ק, עלתה ב-1.3% למחיר 44.6 דולר. היום נודע כי אחת משתי מתחרותיה הגדולות בשוק מערכות הקלטת הקול למגזר הארגוני, וויטנס, נמצאת גם היא בדרך לגיוס הון של כ-78 מיליון דולר.

רדוור הודיעה על רכישת הסטארט אפ הישראלי וי-סקיור תמורת 15 מיליון דולר במזומן ואופציות למניות רדוור. ברדוור מדברים מזה כמה זמן על ביצוע רכישה, אולם רכישת וי-סקיור לא מהווה את מיצוי יכולתה המיידית של רדוור: בקופתה נחו 169 מיליון דולר בסיום הרבעון השלישי. וי-סקיור מתמחה בפתרונות למניעת חדירות לרשת ורדוור תשלב אותם באפליקציות אבטחה שהחלה למכור בשנה האחרונה. מניית רדוור עלתה ב-0.3% ל-18.9 דולר.

אי.סי.איי הודיעה כי מינתה לדירקטור את אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של צ'ק פוינט מזה חמש שנים וחצי. לדברי אי.סי.איי, דשא מביא עמו ידע רב ומומחיות שנצברו בלמעלה מ-20 שנות ניסיון בניהול פיננסי. אי.סי.איי עלתה ב-1.9% ל-8.6 דולרים.

קבוצת משקיעים בראשות חברת גנדיר השקעות של הד"ר ישראל יובל ויהודית יובל-רקנאטי, מימשה היום אופציה לרכישת 43.4% ממניות שגריר מערכות רכב, החברה הבת של נקסוס. בעקבות מימוש האופציה ירדו אחזקותיה של נקסוס בשגריר מ-100% ל-56.6%. האופציה הוענקה כנגד הלוואה של 6.2 מיליון דולר, שהעניקו המשקיעים לנקסוס. בעקבות המימוש, מחקה החברה את ההלוואה והיא צפויה לרשום בגין העסקה רווח הון של 300 אלף דולר. נקסוס נותרה ללא שינוי, ב-9 דולרים.

קליקסופטוור, המפתחת תוכנות לניהול יעיל יותר של עובדי השטח בארגונים, דיווחה על חוזה למכירת רשיונות תוכנה ושירותים לחברת המים AWW מהעיר אנטוורפן שבבלגיה. היקף החוזה לא פורסם, אך המניה הגיבה בעלייה של 5.4% למחיר 1.6 דולר.

רדוויו החבוטה השלימה בשבוע שעבר צניחה שנתית של 80%, אולם היום הוסיפה המניה 33.3% ל-12 סנט ומשלימה זינוק של כ-107% בשלושה ימים. זאת, לאחר שהודיעה היום על כוונתה לכנס את בעלי מניותיה לאסיפה ב-14 בדצמבר. רדוויו דיווחה החודש כי היא מנהלת מגעים בנוגע למכירתה. את כינוס האסיפה הנוכחי מזהים אולי בשוק כאינדיקטור לסיום קרוב של המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully