וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטליום השלימה גיוס של 10 מיליון יורו לקרן חדשה

עודד חרמוני

1.12.2005 / 8:15

קרן ההון סיכון החדשה פורטליום קפיטל הוקמה על ידי הראל בורן ורונן אדרי, בשיתוף עם המשקיע הבריטי ג'ון פורטר; הקרן מתכננת לגייס 100-50 מיליון יורו ולהשקיע בחברות סטארט אפ



קרן ההון סיכון החדשה פורטליום קפיטל, שהקימו שני בכירים לשעבר בגילת לוויינים - הראל בורן (ששימש גם בתפקידים בכירים באקסלינק שנמכרה לקומברס) ורונן אדרי - בשיתוף עם המשקיע הבריטי ג'ון פורטר, השלימה גיוס של יותר מ-10 מיליון יורו. הגיוס מאפשר לקרן להתחיל בהשקעות בחברות סטארט אפ, מתוך יעד שהיא מתכננת בהיקף של 100-50 מיליון יורו. לדברי אדרי, שותף מנהל בקרן, הגיוס הנוכחי נערך ממשקיעים פרטיים, והמשך הגיוס ייעשה ממשקיעים מוסדיים.



פורטליום קפיטל הוקמה במסגרת קבוצת פורטליום ונצ'רס שהקימו בורן ואדרי, שעוסקת בשנה וחצי האחרונות בבנקאות השקעות עבור קרנות אירופיות שמשקיעות בישראל. במהלך התקופה הזו בדקה הקבוצה יותר מ-130 חברות סטארט אפ ישראליות שמתאימות למשקיעים אירופיים.



לפני כמה חודשים החלה פורטליום בגיוס קרן הון סיכון עצמאית לצד פעילות בנק ההשקעות שלה, לאחר שצירפה אליה את ג'ון פורטר כשותף מנהל וכמשקיע. פורטר הוא בין יורשי אימפריית הקמעונות הבריטית טסקו (TESCO), ממייסדי חברת VeriFone שנמכרה ל-HP ב-97' במחיר של 1.3 מליארד דולר ובעל מניות בחברות טלוס ו-Natus. לפורטר גם השקעות בישראל, בהן בקרנות ההון סיכון של קבוצת ג'מיני.



לדברי אדרי, לשעבר סגן נשיא לפיתוח עסקי בחטיבת האקסס של ECI, הקרן החדשה של פורטליום תתמקד בהשקעות בחברות ישראליות בשלות המבססות את פעילותן באירופה, ותשקיע בהן בסינדיקציה עם קרנות אירופיות אסטרטגיות.



עד כה פעלה פורטליום במסגרת שיתופי פעולה שחתמה עם 26 קרנות הון סיכון בינלאומיות, והיא גייסה פאנל מקצועי המורכב משבעה שותפים מנהלים בקרנות הון סיכון הפועלות באירופה ובארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully