וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעיה בוימלגרין קנה שליטה בגמביט תמורת 35 מיליון שקל; מייקל דייוויס יקבל 16.5 מיליון שקל

עומר שרביט

1.12.2005 / 9:26

העסקה גוזרת לחברה פרמיה של 45% על מחיר השוק; בוימלגרין הוא שותפו של לבייב בעסקי הנדל"ן בארה"ב ובאחרונה פתח בנק במנהטן; בנק לאומי מוכר אף הוא את ה-17% שלו בחברה



היזם החרדי שעיה בוימלגרין נכנס לראשונה לפעילות בשוק ההון בתל אביב, בדלת הראשית. בוימלגרין רכש את השליטה בחברת תמורת 35 מיליון שקל, המשקפים מחיר של 25 שקל למניה. מחיר זה, הכולל פרמיית שליטה וגוזר לחברה שווי של כ-66 מיליון שקל, גבוה בכ-45% משווי השוק של גמביט.



בסך הכל, בוימלגרין קונה 53% מגמביט, כשהנתח העיקרי - 25% - מגיע מבעל השליטה הנוכחי, סוחר האופציות מייקל דייוויס. היתרה הנמכרת, בהיקף של 29%, שייכת לג'רלד דייוויס ועוד מספר בעלי עניין. המוכרים יקבלו 32 מיליון שקל (לפי 25 שקל למניה) ודייוויס יקבל באופן אישי 3.2 מיליון שקל נוספים.



בנוסף, דייוויס מקבל אופציית PUT למכור את יתרת אחזקתו בגמביט במהלך ינואר 2007, במחיר של בין 30.5 שקל ל-33.1 שקל. במקביל, בוימלגרין מקבל אופציית CALL לרכוש את יתרת אחזקתו של דייוויס במחיר מימוש של 37.3 שקל, במהלך התקופה שבין אפריל 2007 ליוני באותה שנה.



בנק לאומי הצטרף אף הוא לעסקה והחליט למכור את ה-17% שלו לבוימלגרין. זאת, לפי מחיר שייקבע במועד השלמת העסקה ב-27 לחודש הנוכחי ובדומה למחיר שקיבלו המוכרים האחרים. העסקה, שהמו"מ עליה דווח לראשונה אתמול, מהווה כניסה ראשונה של בוימלגרין לשוק ההון, כבעל עניין בחברה ציבורית.



בוימלגרין הוא אנונימי יחסית בישראל. מעבר לעסקי הנדל"ן שלו עם לב לבייב, ידוע כי באחרונה פתח בנק במנהטן, בשם ליברטי פוינט. בוימלגרין קיבל מרשויות הממשל בארצות הברית רישיון להקים את הבנק, שמשרדי ההנהלה הראשית והסניף הראשון שלו ממוקמים בלב הדאון טאון של מנהטן, ברחוב ברודווי 120. הבנק החדש עשוי לפתוח בקרוב נציגות גם בישראל.



הפרויקט הידוע ביותר בו שותף בוימלגרין הוא בניית מלון בלאס וגאס, יחד עם אפריקה ישראל ולבייב, בהשקעה של 1.5 מיליארד דולר. פרויקט נוסף בו הוא שותף הוא סביון של אפריקה ישראל, דודי ויסמן ושרגא בירן, במדינת טקסס. בין השקעותיו בישראל ניתן למנות השקעה בגרין פארק - פרויקט בנייה במודיעין עילית, והשקעה ברשת הבגדים החרדית לילדים קידי שיק.



החברה הנמכרת, גמביט, הרוויחה במחצית הראשונה של השנה כ-845 אלף שקל מפעילות בניירות ערך, כשעיקר הכנסותיה הן ממסחר באופציות ונגזרים. לחברה הון עצמי חיובי של 61 מיליון שקל, כאשר במהלך השנה חולק דיווידנד של כ-14 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully