וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנר: "HOT לא אמינים, מדברים בשפת שוק"; HOT: "הערוצים של טרנר ממוחזרים ויקרים"

ענת באלינט

1.12.2005 / 9:22

בעקבות הסרת ערוצי TCM ו-Cartoon Network מהכבלים, מאשים רון סיקון - סגן נשיא תאגיד טרנר - את HOT בהתנהלות בלתי ראויה ובחוסר אמינות ומזכיר שהם עדיין חייבים לו 700 אלף דולר; ב-HOT לא נשארו חייבים ומאשימים את טרנר בבריונות עסקית ובגישה אגרסיבית, המלווה בהשמצו





ואז, לפני שלושה חודשים, הגיעה הנקודה שבה הבנתי כי מדובר בהעדר תום לב. פתאום קיבלתי טלפון מאנשי הכבלים (עורכי הדין של החברה והסמנכ"ל ענת פז ניהלו את המו"מ, ע.ב.) שבה הודיעו לי כי החליטו שלא לכבד את ההסכם שהושג לפני שנה ושהם מעוניינים להוריד עוד את המחיר. זה היה השלב שבו החלטנו כי הם אינם אמינים וכי לא ניתן לבטוח במה שהם אומרים. ביקשנו שיכתבו לנו את ההצעה שלהם ולא קיבלנו כלום. הם פשוט ניסו להרוויח זמן שבו הם משלמים מחיר מופחת ואז להוריד את המחיר עוד יותר".



לפי סיקון, כאשר הציגו אנשי טרנר בפני HOT דרישה לתשלום חובות בגובה של 2.75 מיליון דולר, שהצטברו על שלושת הערוצים של התאגיד - CNN , TCM וקרטון נטוורק - נענו בתחילה שחוב כזה לא קיים. לאחר בדיקה נאמר להם כי מדובר בשלוש חברות שמתנהלות במקביל ולכן אחת לא יודעת על חובה של האחרת. האזהרה האחרונה נשלחה ל-HOT בסוף אוקטובר השנה.



"הם נכנסו לפאניקה בגלל החשש לאבד את CNN", אומר סיקון, "ובימים האחרונים הם העבירו כחצי מיליון דולר ואחר כך עוד כמה מאות אלפי דולרים, כדי לא לאבד את הרשיון לערוץ". על הטענות של HOT, לפיהן הערוצים ירדו ביוזמתם בגלל איכותם הירודה, אומר סיקון: "זו שפה של שוק - אתה מבקר את המוצר כשאתה רוצה מחיר יותר נוח. הם מעולם לא אמרו לנו דבר כזה ועשו ככל יכולתם כדי להמשיך את השידור שלהם. זו לא השפה שאנחנו מדברים. אני לא מופתע שהם אומרים זאת כעת, זה נסיון נואש להציל משהו מכבודם".



ב-HOT לא נשארו חייבים ומאשימים את טרנר בבריונות עסקית ובגישה אגרסיבית, המלווה בהשמצות בכלי התקשורת



ב-HOT זעמו אתמול על דבריו של רון סיקון ל-TheMarker. דוברת החברה מסרה בתגובה כי "קבוצת טרנר קיבלה בשנים האחרונות מהשוק הרב-ערוצי בישראל עשרות מיליונים בהתאם לחוזים עימה. במהלך המשא ומתן לקראת תפוגת החוזה עם הערוצים TCM ו-Cartoon Network, ניסינו להביא לכך שהקבוצה תחדש תכנים בערוצים אלה או לחלופין תתאים את העלויות. כאשר המו"מ הגיע למבוי סתום, פנתה HOT בכתב למר סיקון והציעה להוריד את הערוצים בסוף השנה, תוך תיאום הדדי ותרבותי, מתן הודעה מסודרת למנויים, באופן שלא ייגרם נזק; והסדרת הנושאים הכספיים. בכל זאת בחר מר סיקון בגישה חד צדדית ואגרסיבית, תוך השמצות בכלי התקשורת ואולטימטום, וסגר את הערוצים. ייתכן שמר סיקון התרגל, במדינות בהן הוא פועל, להכתיב את התנאים המסחריים, ומאחר שהדבר לא צלח בידו כאן, החליט להתבטא בסגנון שאינו מביא לו כבוד ואינו ראוי לתגובה".



במכתב ששלחה השבוע HOT ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נכתב כי "תקופת ההסכמים בין HOT לטרנר בקשר לשידור הערוצים TCM ו-Cartoon Network הסתיימה באוקטובר 2004. מאז אותו מועד התנהל בין HOT לטרנר משא ומתן לעניין ההתקשרות בהסכם חדש לשידור הערוצים על ידי HOT. המשא ומתן לא צלח ולאחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין הצדדים. HOT ביקשה מטרנר להפסיק שידורם של הערוצים בתוך זמן סביר ולשדרם עד ליום 31 בדצמבר 2005. במקביל התעתדה HOT לפנות למועצה בצורה מסודרת בבקשה להורדת הערוצים במועד האמור. טרנר לא שעתה לבקשתה זו של HOT ונקטה בצעד אגרסיבי וחד צדדי, והפסיקה באחת את שידורי הערוצים. בכך כפתה טרנר על HOT את הפסקת שידורי הערוצים למנוייה. בנסיבות אלו נאלצה HOT להפסיק את שידורם של הערוצים למנוייה".



גורם בשוק התקשורת העריך השבוע כי בחמש השנים האחרונות הזרים שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל (yes ו-HOT) לטרנר סכום של כ-30 מיליון דולר. מקור ב-HOT אמר, בטרם הופסק שידור הערוצים, כי: "ל-HOT טענות ובקשות שונות בקשר לערוץ TCM וערוץ Cartoon Network, לגביהם מתנהל מו"מ זה זמן רב. לטענת HOT, התכנים המשודרים בערוצים אלה מיושנים ואינם מתחדשים כמקובל, אינם עומדים בקנה אחד עם עלותם הגבוהה ביותר, ואינם מתאימים לקהל המקומי כפי שנעשה עם ערוצים זרים מקבילים.



"הדבר בא לידי ביטוי בעיקר במיחזור רב של תוכניות ובולט בעיקר בהשוואה בין TCM ל-MGM, שמשדר כמות רבה בהרבה של שעות ראשוניות בשנה. ב-TCM, זה כבר כמה שנים, משודרים אותם סרטים על אף שהמושג 'קלאסיקה' הוא דינמי ומשתנה עם הזמן. היצע התוכניות הדל נתן את אותותיו גם בנתוני הצפייה בהשוואה לערוצים מתחרים: נתוני הצפייה ב-TCM נמוכים מאלה של MGM. כך גם נתוני הצפייה ב-Cartoon Network לעומת ניקולודיאון, ג'טיקס וערוצי הילדים האחרים".



עוד אומר המקור כי Cartoon Network הוא ערוץ הילדים היחיד שלא עשה שום מאמץ להתאים עצמו לקהל הילדים המקומי, בשונה מהערוצים המקבילים כמו ניקולודיון ופוקס קיד (ג'טיקס) הבינלאומיים, ששילבו בשידוריו כוכבים מקומיים, דאגו לתת לשוק הפקות מקומיות, משקיעים בפלטפורמות אינטרקטיוויות, עושים פעילויות קד"מ כדי להתקרב לקהל וגם מדבר עברית. בניגוד לערוצים אלה, אשר השקיעו בהפקות מקור המותאמות לקהל הצופים המקומי, Cartoon Network לא השקיע ואף לא הצמיד כתוביות או דיבוב לתוכניות ששודרו בו, דבר החשוב לאין ערוך כשמדובר בילדים. זאת ועוד, בחודש יוני הוריד הערוץ את סדרת הדגל שלו "טום וג'רי", אקט שגרר פניות רבות מטעם צופי הערוץ ודירדר עוד יותר את איכותו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully