וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר יורד 0.15% ל-4.657 שקלים

טל לוי

1.12.2005 / 15:42

ערן בסון מגיפט: "נראה כי העלאת הריבית השיגה את מטרתה בכל הקשור לבלימת כוחו של הדולר; אתמול פורסם בארה"ב ספר הבז' - סקירה של הפד על כלכלת ארה"ב



הדולר, שאיבד מעט מכוחו בשבוע האחרון מפגין בימים האחרונים תנודתיות המתבטאת בעליות וירידות קלות. לאחר שאיבד אתמול 0.15%, מתחזק הדולר הבוקר ב-0.13% (לעומת היציג) והוא נסחר בשעה זו ברמה של 4.657 שקלים. היורו מאבד 0.1% והוא נסחר ברמה של 5.485 שקלים. ואילו בעולם ממשיך הדולר להיסחר ברצועה צרה שבין 1.17-1.18 דולר ליורו ושערו בשעה זו עומד על 1.1784 דולר ליורו.



"נראה כי העלאת הריבית בשיעור של 0.5% לפני מספר ימים אכן השיגה את מטרתה, לפחות בכל הקשור לשער החליפין - כלומר בלימת כוחו של הדולר", כך אומר הכלכלן הראשי בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון. בשבוע וחצי האחרונים איבד השקל כ-1.7%.



בסון מציין כי אתמול בערב פורסם בארה"ב ספר הבז'. ליו"ר הפדרל ריזרב יש 8 הזדמנויות בשנה לשנות את גובה הריבית (לעומת 12 מועדים בישראל) ולאחר מכן מפורסם ספר הבז' שמכיל סקירה על הכלכלה האמריקאית. לפדרל ריזרב יש 12 סניפים בארה"ב ובכל פעם מפיק סניף אחר את הדו"ח.



ביומיים האחרונים פירסמו האמריקאים נתונים טובים בנוגע לתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) ולמדד הרכש, המעידים על עלייה בצמיחה. "מעניין לציין כי למרות זרם הנתונים החיוביים הזה לא ראינו התחזקות של הדולר בעולם", אומר בסון, "הסיבה הראשונה היא שפעילים רבים כבר רכשו דולרים בחודשים האחרונים ויתכן כי יש פחות ופחות כסף פנוי לרכישת המטבע".



סיבה נוספת היא ההמתנה בשוק לנתונים הצפויים להגיע מאירופה. בסון מציין כי היום צפוי הבנק האירופי להעלות את הריבית ב-0.25% ל-2.25% וכן צפויים להתפרסם היום נתוני האבטלה בגוש היורו, ואילו מחר צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני התעסוקה. "השוק ממתין לנתונים הללו ולכן אין תזוזה בכוחו של הדולר בעולם", אומר בסון.



ומה בהמשך? "המגמה בעולם היא עדיין לכיוון הדולר", אומר בסון, "רמה של 4.60 משמשת כרמת תמיכה חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully