וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, לא יוכל להתמנות כיו"ר החברות הבנות בקבוצה

ערן גבאי

1.12.2005 / 10:13

בבזק נוטים שלא למנות יו"ר לחברות הבנות ובכך לעקוף את המכשול של משרד התקשורת; מורי ארקין הסכים להמשיך ולשמש כיו"ר בזק "ככל שיידרש", לאחר שהבעלים לא מצאו מועמד חלופי



מנכ"ל , יעקב גלברד, לא יוכל להתמנות כיו"ר החברות הבנות בקבוצה - כך הוחלט סופית במשרד התקשורת. החלטה זו היא אחת הסיבות לכך שבבזק לא הגישו פנייה רשמית בנושא.



בבזק נוטים שלא למנות יו"ר לחברות הבנות ובכך לעקוף את המכשול של משרד התקשורת. המדובר בעיקר על החברות הבנות, פלאפון ובזק בינלאומי, שבהן מחזיקה בזק ב-100% מהמניות. לגבי חברת הלוויין yes, הרי שזו מוחזקת רק בחלקה על ידי בזק (כ-55% במימוש האופציות) ועל כן, בחירת היו"ר בחברת הלוויין משותפת גם לבעלי המניות הנוספים.



מאז ימיו של אילן בירן כמנכ"ל בזק, הוצבה דרישה מצד בזק למינוי המנכ"ל כיו"ר בחברות הבנות בקבוצה, כחלק מהניסיון להציב וליישם מדיניות ניהולית מגובשת עבור קבוצת התקשורת כולה. משרד התקשורת מתנגד לכך כחלק מסירובו לשבור את חומות ההפרדה המבנית בחברה. הערכה מוקדמת סברה, כי בזק תחת ידיים פרטיות תוכל לקבל הקלה לעניין זה. בסופו של דבר, התבררה הערכה זו כמוקדמת מדי.



בתוך כך, מסתבר שבעלי המניות ביקשו לאחרונה מהיו"ר הזמני של קבוצת בזק, מורי ארקין, להאריך את כהונתו כיו"ר זמני עד שיימצא לו מחליף. לפני כחודש וחצי, עם השלמת עסקת מכירת גרעין השליטה בבזק לידי קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, התמנו גם הדירקטורים של כל אחת משלוש קבוצות השליטה בחברה. הדרישה שהופנתה לארקין נענתה מצדו בחיוב, והוא הסכים לשמש כיו"ר בזק "ככל שיידרש". אחד המועמדים לתפקיד היה יורם טורבוביץ', הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר. טורבוביץ' נחשב כמי ש"פותח דלתות רגולציה", ועל כן מועמדותו נשקלה כחלק מהניסיון להתמודד עם ההפרדה המבנית בקבוצת בזק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully