וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ספן קורסת? החברה צופה הפסד גבוה ברבעון השלישי ואינה יכולה לפרסם דו"חות

שלומי גולובינסקי

1.12.2005 / 10:51

לספן מלאי בגובה 93 מיליון שקל, גבוה ממחזור המכירות במחצית הראשונה של השנה; על המפעל של ספן בעמק הירדן מרחפת סכנת סגירה מטעם המשרד לאיכות הסביבה; חשב החברה אייל לוי התפטר



האם יצרנית לוחות הפורמיקה ספן נמצאת בסכנת קריסה מיידית? על פי דיווח בהול שהוציאה החברה לבורסה הרושם הראשוני הוא שכן, אם כי אסור להיחפז למסקנות. ספן הנשלטת על ידי משפחת קרמרמן (בעלת עץ לבוד) טוענת כי היא אינה יכולה לפרסם בשלב זה את דו"חות הרבעון השלישי של השנה.



זאת, בעיקבות מספר סיבות ובהם הפסדים תפעולים שוטפים במהלך הרבעון השלישי המוגדרים על ידי החברה כמהותיים, אם כי ההערכות הללו שנמסרו לחברי הדירקטריון טרם אומתו ונאמדו במלואם. עוד טוענת ספן, כי הנהלת החברה בודקת נתונים ולפיהם תצרוכת המלאי של החברה במהלך הרבעון השלישי של השנה חרגה מהמקובל כהגדרתה. לטענת ספן, גם במקרה זה טרם ניתן אמדן מדויק של המלאי, והבדיקות הנערכות על ידי הנהלת החברה טרם הסתיימו. על פי נתוני יוני 2005, לספן מלאי בגובה 93 מיליון שקל, גבוה ממחזור המכירות של החברה במחצית הראשונה של השנה שעמד על 78 מיליון שקל.



ספן טוענת עוד בדיווח לבורסה, כי היא שוקדת בימים אלה על הכנת תוכנית עיסקית לשנה הקרובה, ובמסגרת זו היא מנהלת מגעים עם ספקים לפריסת חובותיה אליהם. נכון להיום, מדובר בחובות בהיקף של 17 מיליון שקל.



בנסיבות הללו, טוענת ספן, דירקטריון החברה סבור כי הוא אינו יכול לאשר את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. השורה היותר בעייתית היא כי הדירקטריון הנחה את יו"ר החברה ואת המנכ"ל למצוא פתרונות הולמים לסוגיות שעלו במהלך הישיבה, ובכלל זה לפעול מול המערכת הבנקאית לאיתור מימון נוסף לפעילות החברה.



ואם לא די בכל אלה, הרי שמעל המפעל של ספן, הממוקם בעמק הירדן, מרחפת סכנת סגירה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. לטענת ספן, בכדי לעמוד בהוראות המשרד, עליה להשקיע סכום של כ-3 מיליון שקל. כמו כן מדווחת ספן על מחלה קשה ממנה סובל אחד הדירקטורים החיצוניים בחברה, בעטיה הוא אינו יכול למלא את תפקידו. במקביל התפטר חשב ספן, אייל לוי, מסיבות שהוגדרו על ידי החברה כאישיות. ההתפטרות של לוי תיכנס לתוקםפה במהלך המחצית שהניה של חודש דצמבר.



בשבוע שעבר דיווחה ספן על מיניו של צבי ריטרבנד לתפקיד המנכ"ל, במקומו של מיכאל קרמרמן, הבעלים, שעד אז תפקד בכפל תפקידים, יו"ר ומנכ"ל. לריטרבנד יש ניסיון עשיר בחברות בקשיים: בתפקידו האחרון הוא שימש כמנכ"ל חברת המתכת נ.י.א, שהשליטה בה עברה לידי הבנקים, בעיקבות קשיים כספיים אליהם נקלעו בעלי החברה.



את המחצית הראשונה של 2005 דווקא סיימה ספן עם רווח נקי של 237 אלף שקל במחזור של 79 מיליון שקל. די קשה היה לחזות את הקשיים הפתאומיים אליהם נקלעה ספן: לחברה יש הון עצמי חיובי של 54 מיליון שקל, והפעילות השוטפת שלה יצרה תזרים חיובי של כ-5 מיליון שקל במחצית הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully