וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מצויין לאופטרוניקס: ההכנסות עלו ב-30% והרווח הנקי זינק ב-188% ל-9.8 מיליון שקל

טל לוי

1.12.2005 / 11:39

מנכ"ל אופיר אופטרוניקס: "לא מדובר ברבעון חד פעמי אלא במגמה; השיפור בתוצאות נובע מגידול בכל תחומי הפעילות של החברה"; המנייה עולה בשעה זו 7.5%



יצרנית ציוד האופטיקה, , מדווחת היום כי הכנסותיה ברבעון ה-3 של 2005 עלו ב-30% ל-54.5 מיליון שקל. החברה רשמה עלייה של 8% בלבד בהוצאות התפעוליות (מכירה, שיווק והנהלה) כאשר עיקר הגידול נרשם בתקציב המחקר והפיתוח. הרווח התפעולי של אופיר הסתכם ב-12.5 - פי 2.5 מהרווח התפעולי מהרבעון המקביל ובשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של 9.8 מיליון שקל ברבעון הנוכחי - עלייה של לא פחות מ-188% מהרבעון המקביל ויותר מההכנסות שנרשמו בכל 2004.



במבט רחב יותר, מדווחת החברה על עלייה של 24% בהכנסות ב-9 החודשים הראשונים של השנה, שהסתכמו ב-141 מיליון שקל, הכפלת הרווח התפעולי ל-23 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ורווח נקי של 18.5 מיליון שקל לעומת 6.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.







אופיר פועלת ב-3 תחומים: מכלולי עדשות בתחום האינפרא-אדום, מכשירים למדידת הספקים ואורכי-גל של לייזרים ומכשירי לייזר למיפוי ומדידה תלת מימדיים.



עיקר העלייה במכירות מיוחס לעלייה של 58% בתחום האופטיקה לאינפרא אדום ובעיקר למכלולי עדשות. החברה קיבלה הזמנה בהיקף של 1.2 מיליון דולר מלקוח אסטרטגי בארה"ב והדבר תרם לעלייה של 73% במגזר.



חדשות חיוביות נוספות מגיעות גם מכיוון צבר ההזמנות של החברה אשר גדל ב-106% לעומת סוף 2004 ועומד על 18.6 מיליון דולר (למעלה מ-80 מיליון שקל).



מנכ"ל החברה, ד"ר יעקב זרם, אמר כי: "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון במיוחד לאור העובדה שהשיפור בתוצאות נובע מגידול בכל שלושת תחומי הפעילות" וכי החברה גייסה בימים האחרונים 75 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. "הגיוס ישמש אותנו לצורך הרחבת המערך היצרני, הן באמצעות שיפור והרחבת המערכים הקיימים והן באמצעות רכישת מערכים חדשים".



"עברנו את נקודת האיזון בכל התחומים וכל עלייה במכירות מתבטאת היטב בתוצאות" אומר זרם "אנו מציגים שולי רווח גבוהים שמקורם בעלייה במכירות, שמירה על עלויות ייצור למרות עלייה במחירי חומרי הגלם והתייעלות המתבטאת בשמירה על היקף כח אדם קבוע על אף העלייה בפעילות".



זרם מציין כי מקור העלייה במכירות הוא בשיפור שחל בשוק העולמי ובמיוחד ביפן וחושף כי מרבית המכירות מיוחסות דווקא למוצרים חדשים שלא היו קיימים לפני 4-5 שנים. "השוק האמריקאי מוערך בכ-700-800 מיליון דולר והוא צפוי להכפיל עצמו בשנים הקרובות" אומר זרם "
עוד הוא אומר כי החברה הבת של אופיר בארה"ב רושמת בינתיים הפסדים וכי היא צפויה להגיע לאיזון ב-2007 כך שהדבר ישפור עוד יותר את ביצועי אופיר.



היכן תוכלו להתקל במוצרי אופטרוניקס? החברה מייצרת קוראי ברקוד וגם ציוד לייזר המיועד לניתוחי הסרת משקפיים. בתחום התעיישה מיועדים המוצרים לחיתוך והחברה אף מתחילה לחדור גם לארה"ב.



אופיר נשלטת (30%) בידי הדירקטור ד"ר אפרים גרינפילד ובידי המנכ"ל (16%) ד"ר אפרים זרם ומנייתה השלימה זינוק של 50% מתחילת השנה לשווי שוק של 278 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully