וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק השקעה חדש לקרנות הגידור: רוכשות ביטוח חיים מקשישים, מחכות שיילכו לעולמם, וגובות את דמי הביטוח

סוכנויות הידיעות

1.12.2005 / 12:00

חברות הביטוח לא מרוצות: 35% מהמוטבים לא גובים את הכסף המגיע להם אבל קרנות הגידור גובות תמיד; מנהל קרן LSF אינווסמנט פאנד: "התשואות של ההשקעות המסורתיות יותר ירדו בשנים האחרונות"



טרנד חדש בענף קרנות הגידור, הסובלות לאחרונה מהידלדלות בתשואה בהשקעות באפיקים המקובלים שלהם: הימור על בטוח - המוות. כמה קרנות גידור החלו לרכוש פוליסות ביטוח מקשישים בהנחה - כלומר משלמות להם בעודם בחיים את הכסף שהיו אמורים יורשיהם לקבל עם מותם - מינוס הנחה מסוימת. קרנות הגידור משלמות את הפרמיות על הביטוח, וכשהקשישים הולכים לעולמם, הן פורעות את הפוליסה.



ההימור כאן טמון בזמן שיעבור מרגע שקנו את הביטוח מידי הקשישים, ועד המוות בפועל. אם מוכר הפוליסה מאריך ימים, ייתכן שתשלומי הפרמיות על ביטוח החיים יכרסמו קשות בהפרש שמקוות הקרנות לגרוף לכיסן.



מייקל מנדל, מנהל קרן LSF אינווסמנט פאנד, נכנס לעולם פוליסות הביטוח לאחר ש-90% מהמשקיעים בקרן ניו אקווריאן שבניהולו משכו את כספם ב-2004 בשל התחרות בתעשייה. "התשואות של ההשקעות המסורתיות יותר ירדו בשנים האחרונות", אמר מנדל לבלומברג.



התשואה השנתית הממוצעת לקרן גידור ירדה ל-3% לאחר שעברה את ה-20% מספר פעמים בשנות ה-90, לפי חברת המחקר לקרנות גידור HFR אסט מנג'מנט.



סונית קמת, אנליסט של חברת סנפורד סי.ברנסטיין ושות', מעריך כי שווים של עסקי ביטוח החיים יגיע ל-160 מיליארד דולר בשנה בתוך מספר שנים, עלייה לעומת שווי של 13 מיליארד דולר במארס. העלייה בשווי העסק היא בין היתר בשל הזדקנות ה"בייבי בומרס", אותם אנשים שנולדו בין השנים 1946-1964.



בין החברות שמשקיעות בפוליסות ביטוח חיים נמצאת גם יחידה של חברת ביטוח המשנה ג'נרל רה, בבעלות וורן באפט.



חברות הביטוח, לפי בלומברג, לא מתלהבות מהשקעת קרנות הגידור בפוליסות ביטוח. זאת משום שבניגוד למבוטחים ולמוטבים, אשר לעתים לא גובים את הסכום המגיע להם לאחר מות המבוטח, קרנות הגידור יגבו גם יגבו אותו. לפי חברות הביטוח, כ-35% מהמוטבים של המבוטחים לא גובים את הכסף המגיע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully