וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף ב-TheMarker: בנק ירושלים מוכר את פעילות הקרנות למיטב ברווח של 16 מיליון שקל

TheMarker

1.12.2005 / 13:01

חברת קרנות הנאמנות "ירושלים ניהול קרנות" מנהלת שבע קרנות בהיקף כולל של כ-570 מיליון שקל; מיטב תשקיע עוד כ-8.5 מיליון שקל בהקצאה פרטית ותחזיק ב-2.7% ממניות בנק ירושלים



כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker, סיכם על מכירת פעילות קרנות הנאמנות לבית ההשקעות מיטב תמורת 26.25 מיליון שקל. חברת קרנות הנאמנות "ירושלים ניהול קרנות" מנהלת שבע קרנות בהיקף כולל של כ-570 מיליון שקל. רווח ההון הצפוי לבנק ממכירה זו עומד על 16.8 מיליון שקל, ויבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון הראשון של 2006. בנוסף, סוכם בין הצדדים כי יוקצו למיטב בהקצאה פרטית מניות בהיקף של 2.75% מהון הבנק, עובדה שתדרוש ממנה השקעה נוספת של כ-8.5 מיליון שקל. הבנק ימשיך לתת לקרנות הנאמנות שירותי מסחר ותפעול.



לדברי דוד ברוך, מנכ"ל בנק ירושלים, שתי הפעולות יביאו להזרמת הון נוסף לבנק שיאפשר לו לממש את פוטנציאל הצמיחה שלו, ולהרחיב את פעילות האשראי ופעילויות נוספות בשוק ההון. ברוך הוסיף כי מכירת קרנות הנאמנות בעיתוי הנוכחי ובמכפילי הרווח שנקבעו, הינה עסקה כלכלית טובה לבנק. לדבריו, הקצאת המניות למיטב תגדיל את הון הבנק מעבר לגידול הנובע מעסקת מכירת הקרנות ומרווחיו השוטפים של הבנק.



ברוך ציין את תרומתו של מנכ"ל חברת הקרנות, ליאור כרמון, שהביא את החברה לשיעורי הצמיחה הגבוהים בשוק. בשנה החולפת גדלו נכסי קרנות הנאמנות של בנק ירושלים בשיעור מרשים של כ-530%.



בנק ירושלים רשם בתשעת החודשים הראשונים של 2005 רווח נקי שהסתכם ב-27.9 מיליון שקל לעומת 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 27%. ברבעון השלישי של 2005 הסתכם הרווח הנקי ב- 10.6 מיליון שקל לעומת 6.5 מיליון שקל, עלייה של 63%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully