וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צירוף מקרים או תופעה? המלצת "החזק" שלישית לצ'ק פוינט בתוך חודש; הנקודה המרכזית - היעדר צמיחה

עומרי כהן

1.12.2005 / 14:04

סטיפל ניקולאס, שרכש את פעילות שוקי ההון של לג מייסון, החל לסקר את צ'ק פוינט עם המלצת "החזק" פושרת; מתחילת השנה איבדה מניית צ'ק פוינט כ-13.6% מערכה



מספר האנליסטים אשר ממליצים לקנות את מניית , עדיין גבוה יותר מאלה שמחזיקים בדעה נייטרלית על המניה. אולם, שלוש המלצות "החזק" שהודבקו לחברת אבטחת המידע הישראלית בחודש האחרון, עשויות להצביע על תופעה חדשה שקשה להתעלם ממנה. ראשון היה בית ההשקעות ג'פריס, שהוריד בתחילת נובמבר את צ'ק פוינט מ"קנייה" ל"החזק", לאחר שהחברה חשפה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2005. שבועיים לאחר מכן, נקט גם וודבוש מורגן באותה גישה, והיום החל גם בית ההשקעות סטיפל ניקולאס לסקר את צ'ק פוינט בהמלצת "החזק" זהה.



סטיפל ניקולאס, שמניותיו נסחרות בבורסת ניו יורק (סימול SF), אינו מבין בתי ההשקעות המוכרים בישראל. אולם, באחרונה הוא רכש את פעילות שוקי ההון של לג מייסון ווד ווקר, שסיקר גם חברות ישראליות - ובעקבות הרכישה החל לסקר גם את צ'ק פוינט.



כמו רבים מעמיתיהם, מצביעים גם האנליסטים טוד וולר וצ'אד צ'ילקוט על חוסר הצמיחה של צ'ק פוינט כנקודה המרכזית בפעילותה. עם הרווחים שצ'ק פוינט מייצרת קשה להתווכח, אולם הירידה המתמדת בשנה האחרונה בהיקף הגידול בהכנסות, הגבירה את החששות בנוגע ליכולתה של החברה להמשיך ולצמוח בטווח הארוך.



ברבעון השלישי ירד שיעור הצמיחה של הכנסות צ'ק פוינט ל-9.1% בהשוואה לרבעון המקביל. זאת, לעומת צמיחה של 13.9% ברבעון השני של השנה וצמיחה חדה עוד יותר של 18.6% ברבעון הראשון. גם במונחים מוחלטים, מדובר על האטה בצמיחה: מגידול רבעוני של 21.6 מיליון דולר בהכנסות בחודשים ינואר-מארס, לגידול של 11.7 מיליון דולר בלבד ביולי-ספטמבר.



לדברי שני האנליסטים, אין זה ברור כלל ועיקר שמוצריה החדשים של צ'ק פוינט, כגון האינטרספקט והקונקטרה, אכן משכו תשומת לב משמעותית בשוק. עם זאת, וולר וצ'ילקוט ציינו כי חברת זון לאבס - שנרכשה על ידי צ'ק פוינט אשתקד - פועלת היטב. השניים גם רואים בחיוב את רכישת חברת סורספייר, עליה הודיעה צ'ק פוינט באחרונה, ואשר לדעתם מציבה את החברה בעמדה טובה יותר בשוק המוצרים לגילוי ומניעה של פריצות לרשתות המחשבים.



וולר וצ'ילקוט גם מאמינים כי צ'ק פוינט צריכה להציג האצה בקצב צמיחת המכירות במוצרים החדשים, כדי ליהנות ממכפילי רווח גבוהים יותר. עם זאת, השניים מוסיפים כי לאחר השלמת הרכישה של סורספייר, הם יבחנו מחדש את הערכותיהם לגבי צ'ק פוינט.



לאחר שזינקה ב-46% ב-2004, איבדה מניית צ'ק פוינט מתחילת השנה כ-13.6% מערכה. אתמול היא נסחרה במחיר של 21.3 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-5.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully