וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון על כוונת פרץ להעלות את שכר המינימום ל-1,000 דולר: "הכרזה שאין מאחוריה דבר"

אלוף בן

1.12.2005 / 14:24

ראש הממשלה בוועדת העורכים: "אפשר להעלות את שכר המינימום רק בהדרגתיות תוך כדי מעקב שהדבר לא יגרום לפיטורי עובדים או למעבר לייצור במדינות אחרות"



מאת אלוף בן ושירות הארץ



ראש הממשלה, אריאל שרון, דחה היום את הצהרתו של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, כי יעלה את שכר המינימום לאלף דולר אם ינצח בבחירות. "זוהי הכרזה שאין מאחוריה דבר", אמר שרון בכינוס ועדת העורכים בבית סוקולוב בתל אביב. "אפשר להעלות את שכר המינימום רק בהדרגתיות תוך כדי מעקב שהדבר לא יגרום לפיטורי עובדים או למעבר לייצור במדינות אחרות".



שרון גם הצהיר, כי ידאג לכך שבתקציב 2006 יוקצו 7.5 מיליארד שקל בארבע השנים הקרובות, לטיפול בבעיות החברתיות.



לא נוכל לקבל נשק גרעיני באיראן



ראש הממשלה שב והזהיר מפני תוכנית הגרעין של איראן: "ישראל, ולא רק ישראל, לא יכולה לקבל מצב שבו איראן תהיה בעלת נשק גרעיני". עם זאת, הבהיר שרון כי ישראל עושה את כל ההכנות הדרושות על מנת להיות מוכנה למצב בו איראן תהיה בעלת נשק גרעיני. "ישראל אינה חסרת אונים והיא נוקטת בכל הצעדים שהיא צריכה לנקוט".



שרון הדגיש כי ישראל איננה חוד החנית של המאבק הבינלאומי בגרעין האיראני. "הסכנה שקיימת איננה רק סכנה לישראל, זאת סכנה לישראל, לארצות המזה"ת ולמדינות רבות בעולם. לכן המאמץ שנעשה היום בהנהגה של ארה"ב הוא מאמץ שבו צריכות להיות שותפות מדינות חופשיות, שמבינות את הסכנה הנוראה. אמרתי שישראל לא צריכה להוביל, אך היא עומדת בקשר הדוק מאוד עם מדינות הנמצאות במערכה זו", אמר.



שרון אמר כי למדינות המערב יש יכולת צבאית להתמודד עם איראן, אך ציין כי "לפני שמישהו יחליט על מהלך צבאי, ייעשה כל ניסיון להפעיל לחצים על איראן כדי שתעצור את הפעילות הזו. נראה לי שהמאמצים יכולים לשאת פרי", אמר. לדבריו, "אני גם מקבל את מה שאמר נשיא ארה"ב, שהנושא של איראן גרעינית איננה יכולה להיות מוסרת מסדר היום. היא נמצאת על השולחן. ואני מקווה שהפעילות הזאת שתביא גם להבאתה של איראן למועצת הביטחון ותגרום לכך שיהיה טיפול בסכנה הגדולה הזאת".



בהתייחסו לתקרית עם חיזבאללה בכפר רג'ר בשבוע שעבר, בה ניסה הארגון לחטוף חיילים, אמר שרון כי שלח מכתב לכל מנהיגי העולם ובו קרא להם לפעול שצבא לבנון יתפרס בכפר.



אמשיך לעבוד בהדיקות עם פרס



בהתייחסו לעניינים הפוליטיים ולהודעתו של ח"כ שמעון פרס על פרישתו ממפלגת העבודה וחבירה אליו, אמר שרון: "אני חושב שמדובר באדם מוכשר מאוד, בעל חזון, ואני מעריך שכל מפלגה, הייתי אומר גם שכל מדינה, היתה שמחה שהוא יכהן בשורותיה. עבדתי אתו לא אחת, העבודה היתה בצורה שוטפת, ביחסים הדוקים, ואני מניח כי גם בעתיד כך יהיו הדברים".



בתגובה לדברי שר הביטחון, שאול מופז, כי קדימה הפכה למפלגת אוסלו עם הצטרפות פרס, אמר רה"מ כי הדברים נאמרים על רקע מערכת הבחירות וכי הוא אינו מתייחס לכך ברצינות. "אין לדבר שום יסוד. אנשים נמאצים במצוקות. כולם רוצים להיבחר".



כשנשאל אם הוא מתכוון לרוץ לקדנציה נוספת לאחר הקדנציה הבאה, השיב שרון: "בפברואר, במהלך הבחירות, אני אהיה בן 78. אני חושב שזה הגיל המתאים להתחיל ולרוץ קדימה". כשנשאל, מה תגובתו לתמיכתו של מלך סעודיה עבדאללה ביו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "אולי המלך הסעודי לא מכיר את מה שקורה בארץ". שרון הבהיר כי אינו פוסל



אפעל להשיג הסדר מדיני



שרון אמר כי הוא מתכוון לעשות כל מאמץ כדי להגיע להסדר מדיני בקדנציה הבאה, ולכן עזב את הליכוד. "הסיבה שהחלטתי לעזוב היתה העובדה שאני מסתכל קדימה עכשיו, ואני רוצה להגיע להסדר מדיני ובהמשך לשלום. לא ראיתי את הנכונות הזו בגוף בו עמדתי בראשו במשך שנים רבות. וזה נראה לי דבר בלתי מתאים לבטל את זמני וגם לעשות מאמצים כל כך גדולים, כדי לטפל בכל מיני בעיות אישיות וחילוקי דעות של מורד כזה או מורד אחר, ולכן הגעתי למסקנה שצריך ללכת בדרך אחרת כדי באמת להגיע לאפשרות של מתן פתרון מדיני", אמר.



ראש הממשלה שב והבהיר כי הוא אינו מתכוון לבצע מהלך חד-צדדי נוסף אלא להגיע להסדר מדיני לפי מפת הדרכים, ללא ויתור על הדרישות הביטחוניות. "איננו רואים היום מהלך נוסף מסוג זה שביצענו לאחרונה בהתנתקות. ההתנתקות נועדה לסלול את הדרך של פתרון מדיני לפי תוכנית מפת הדרכים", אמר.



שרון הדגיש כי ישראל אינה מתכוונת לוותר על בקעת הירדן ועל רמת הגולן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully