וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק בין מפעילות פאבים בבריטניה: פאנץ’ טוורנס תרכוש את ספיריט תמורת 4.68 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

1.12.2005 / 14:45

המיזוג ייצור את הרשת הגדולה בבריטניה עם 9,500 פאבים; הצעתה של פאנץ' הייתה גבוהה יותר משל מתחרים ידועים - איל הנדל"ן רוברט צ'נגיז והאחים ברקלי בעלי "דיילי טלגרף"



פאנץ? טוורנס (Punch Taverns), מפעילת פאבים בזיכיון בבריטניה, הסכימה לרכוש מפעילת פאבים נוספת - ספיריט (Spirit) - תמורת 2.68 מיליארד ליש"ט (4.68 מיליארד דולר). בכך יתאחדו שני חלקי החברה האם שהתפצלה בשנת 2002. המיזוג ייצור את מפעילת הפאבים הגדולה במדינה. החברה החדשה תפעיל יותר מ-9,500 פאבים, ובכך תעבור את חברת אנטרפרייז אין (Inns Enterprise).



פאנץ? טוורנס תרכוש את החברה מידי חברות ההשקעה הפרטיות טקסס פסיפיק גרופ, בלקסטון גרופ, CVC קפיטל פרטנרס ומריל לינץ'.



ספיריט האנגלית הוקמה מפאבים בבעלות המזקקה אלייד דומק ומבשלת הבירה סקוטיש אנד ניוקאסל. פאנץ? היא בעלת פאבים אשר מושכרים למפעילים וחברת ספיריט, שמנהלת את הפאבים שברשותה בעצמה. הפאבים הוקמו כאשר פאנץ? גרופ התפצלה לשתי חברות. בשנת 2003 רכשה ספיריט 1,400 פאבים מסקוטיש אנד ניוקאסל ויצרה רשת גדולה של מפעילי פאבים ברישיון.



מנכ"ל החברה, קרן ג'ונס, מסר באוקטובר כי החברה התחילה לקבל הצעות רכש מאז הקיץ. נראה כי חברת פאנץ' הציעה 60 מיליון ליש"ט יותר מאיל הנדל"ן, רוברט צ'נגיז. במכרז השתתפו גם האחים ברקלי, המיליארדרים בעלי העיתון "דיילי טלגרף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully