וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן לא מפסיק: כלכלית ירושלים רכשה 17 חנויות מרשת קמעונית בשווייץ תמורת 174 מיליון שקל

טל לוי

1.12.2005 / 15:02

איש העסקים אליעזר פישמן מצוי בתנופת השקעות אדירה בחו"ל, ומתחילת השנה השלים השקעה של 2 מיליארד שקל מעבר לים; דמי השכירות השנתיים שמניבה העסקה הנוכחית: 11 מיליון שקל



חברת הנדל"ן המניב , שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, הודיעה לפני זמן קצר כי רכשה 17 חנויות מרשת קמעונית גדולה בשווייץ, תמורת 47.8 מיליון פרנק שווייצי (כ-174 מיליון שקל).



מדובר בשטח כולל של יותר מ-18 אלף מ"ר, וכן 434 מקומות חניה אשר הושכרו בחזרה לחברה שמכרה את החנויות, לתקופה של 6-15 שנה. עוד נמסר כי דמי השכירות השנתיים עומדים על כ-33 מיליון פרנק שווייצי, השקולים ל-11 מיליון שקל.



כלכלית ירושלים מנהלת מו"מ מתקדם למימון כ-85% מהעסקה על ידי בנק בחו"ל, בשיטת הנון ריקורס - בה הנכס המדובר משמש כבטוחה כנגד ההלוואה.



פישמן השקיע מתחילת השנה סכום של כ-2 מיליארד שקל בנדל"ן בחו"ל, באמצעות כלכלית ירושלים, החברה הבת מבני תעשייה (הנחשבת לחברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל) ודרבן - החברה האחות של כלכלית. בחצי השנה האחרונה ביצע פישמן 8 עסקות רכישת נדל"ן בחו"ל באמצעות החברה הכלכלית.



לפני כחודש וחצי, הודיעה כלכלית על ניהול מו"מ לרכישת 7 נכסים בגרמניה, תמורת 77 מיליון יורו. בנוסף, הודיעה החברה - בשורה של הודעות בורסה בחודשים האחרונים - על ניהול מספר הליכי משא ומתן לרכישת 3 נכסים בברלין, תמורת 20 מיליון יורו (בניין דירות ושני בניינים מסחריים, הצפויים להניב שכירות שנתית של למעלה משני מיליון יורו) ונכסים נוספים באוקראינה, במוסקווה ובצרפת.



מבני תעשייה (ש-64% ממנה מוחזקים בידי כלכלית) הודיעה לפני חודש כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מלון תמורת 122 מיליון יורו, בעיר קלן שבגרמניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully