וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים של עד 0.6%

שרון שפורר

1.12.2005 / 23:13

דויטשה בנק העניק המלצת "החזק" לאלדין והמניה עולה ב-0.3%. גם צ'ק פוינט עולה בשיעור דומה בעקבות המלצה חיובית נוספת

וול סטריט פותחת את יום המסחר הרביעי בשבוע בעליות שערים, כשהיא נהנית מירידה חדה מעט מהצפוי במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ומהרגיעה הנמשכת בזירת הנפט. גם הציפייה לנתונים חזקים שתפרסמנה הרשתות הקמעונאיות הגדולות בפתח עונת החגים מסייעת לסנטימנט בבורסות בניו יורק. היום הוא היום הראשון בחודש דצמבר, החותם את 2005 - חודש המאופיין מסורתית במגמה חיובית, שכן המשקיעים השונים מנסים לשפר במהלכו את הפוזיציות שלהם לקראת סופה של השנה.

מדד הדאו ג'ונס פתח בעלייה של 0.6% לרמה של 10,868 נקודות. מדד הנאסד"ק עולה גם הוא ב-0.6% בפתיחה וסובב סביב רמה של 2,247 נקודות.

מקרב הישראליות, בולטת טבע עם עלייה של 0.4% בעקבות אישור חדש לתרופה עם מכירות של 120 מיליון דולר, צ'ק פוינט מוססיפה 0.3% בעקבות המלצה חיובית נוספת וליפמן מגיבה לחוזה חדש במקסיקו עם עלייה של 0.9%.

סקירת טרום מסחר

בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה חיובית של יום המסחר, לקראת פרסום נתוני המכירות של רשתות השיווק הגדולות בארה"ב בנובמבר. מספר נתוני מקרו שיפורסמו היום, עשויים גם הם להשפיע על מגמת המסחר בשווקים.

אתמול נרשמו בוול סטריט ירידות שערים, לאחר שהדיווח על צמיחה גבוה מהצפוי של המשק האמריקאי ברבעון השלישי, הגבירו את חששות המשקיעים מפני המשך העלאות הריבית בארה"ב. דברים שנכתבו בספר הבז' של הבנק הפדרלי המרכזי חיזקו את המגמה השלילית בשווקים. הפד כתב, כי הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בארה"ב עד אמצע חודש נובמבר, אך שוקי הנדל"ן הפרטי התקררו ועליית מחירי האנרגיה הובילו לחששות בנוגע לאינפלציה ובנוגע לצריכה הפרטית.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ואילו ה-S&P 500 איבד כ-0.6%. עליות של 1.2% במניות השבבים ושל 1% במניות האינטרנט בלמו את המגמה השלילית בנאסד"ק והמדד מוטה הטכנולוגיה נותר כמעט ללא שינוי. היום מצביעים החוזים על עליות של עד 0.6% במדדים המובילים, כשברקע תחזיות האנליסטים לצמיחה חדה של 3.9% במכירות שנרשמו בנובמבר, בחנויות אשר פתוחות למעלה משנה. זאת, לעומת עלייה של 1.6% בנובמבר אשתקד.

אצל רשת השיווק הגדולה בעולם, וול-מארט, גדלו המכירות בחנויות הפעילות לפחות שנה ב-3.8%, לעומת נובמבר אשתקד.

בגזרה המקרו כלכלית, מצפים היום האנליסטים בממוצע לירידה של כ-7,000 במספר תביעות האבטלה הראשונות, שהוגשו בשבוע שעבר לרמה של 323 אלף תביעות. ההכנסה הפרטית, עלתה על פי התחזיות ב-0.5% באוקטובר ואילו ההוצאה הפרטית גדלה ב-0.2%.

לאחר הפתיחה יפורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה לאוקטובר, אשר צפויים לעלות 0.4%. מנגד, צפוי מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני לרדת ב-1.6 נקודות ל-57.5 נקודות ולהצביע על התמתנות מסוימת בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית בארה"ב.

בשוקי האנרגיה יורד מחירה של נפט גולמי ב-26 סנט ל-57.06 דולר, לאחר שטיפס אתמול ב-1.5% בתגובה לירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות זכתה היום צ’ק פוינט להמלצת "החזק" שלישית בתוך חודש. לאחר שבתי ההשקעות וודבוש מורגן וג'פריס הורידו את ההמלצות לצ'ק פוינט מ"קנייה" ל"החזק", בתגובה לתוצאות שהשיגה החברה ברבעון השלישי, החל גם בית ההשקעות סטיפל ניקולאס לסקר את צ'ק פוינט בהמלצת "החזק".

בסטיפל ניקולאס הצביעו על חוסר הצמיחה של צ'ק פוינט כנקודה המרכזית בפעילותה וציינו, כי אין זה ברור כלל ועיקר שמוצריה החדשים של צ'ק פוינט, כגון האינטרספקט והקונקטרה, אכן משכו תשומת לב משמעותית בשוק. עם זאת, השניים ציינו לחיוב אץ חברת זון לאבס, שנרכשה על ידי צ'ק פוינט אשתקד, והוסיפו כי הם רואים בחיוב גם את רכישת חברת סורספייר, עליה הודיעה צ'ק פוינט לאחרונה.

לאחר שזינקה ב-46% ב-2004, איבדה מניית צ'ק פוינט מתחילת השנה כ-13.6% מערכה. אתמול היא נסחרה במחיר של 21.3 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-5.4 מיליארד דולר.

להמלצת "החזק" זכתה אתמול גם הנציגה הישראלית השניה למגזר אבטחת המידע, חברת אלדין. בדויטשה בנק ציינו, כי אלדין צפויה להיסחר בטווח מחירים צר, כל עוד תימשך הדאגה בשוק בנוגע למכירות ה-eToken וה-eSafe. בדויטשה בנק גם צירופו למניה מחיר יעד של 18 דולר - גבוה ב-8.4% מהמחיר בשוק.

בית ההשקעות אונטרברג חתך את המלצתו לסופרקום (סימול: SPCBF.OB) הקטנה, מ"קנייה" ל"תשואת שוק".

ליפמן (סימול: LPMA) דיווחה על קבלת הזמנה ראשונה מבנק במקסיקו בהיקף של 2.2 מיליון דולר, עבור קוראי כרטיסים חכמים מתוצרת החברה הבת, דיון.

טבע קיבלה אישור מותנה מה-FDA לשווק גרסה גנרית לגלולות ה-Sonata של חברת ג'ונס פארמה, אשר מיועדות לטיפול בהפרעות שינה. מטבע נמסר כי מכירות התרופה המקורית נאמדות בכ-121 מיליון דולר בשנה. אישור סופי לשיווק התרופה צפוי להתקבל בדצמבר 2007, או מוקדם יותר אם יחליט בית המשפט כי הגרסה של טבע אינה מפירה את הפטנט על תרופת המקור.

נייס מערכות חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קונצרן הענק האמריקאי Honeywell. שיתוף הפעולה מיועד להגביר את פוטנציאל הצמיחה של מכירות מוצריה של FAST השווייצית, שנרכשה על ידי נייס לפני כשבועיים תמורת 21 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully