וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה מזנק ב-1.7%

ליאון איצקר

1.12.2005 / 17:02

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.6%; מדד נאסד"ק רושם עלייה של 0.7%; מניית אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עולה ב-1.1%; מניית וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מאבדת 0.4%



בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.6%; מדד נאסד"ק עולה ב-0.7%; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה מזנק ב-1.7%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 57.55 דולר לחבית, עלייה של 23 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב רשמו ירידה חדה מהצפוי בשבוע שעבר, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה הראשונות הצטמצם ב-17 אלף, בשבוע שהסתיים ב-26 בנובמבר, ל-320 אלף. נתון השבוע שעבר תוקן לעלייה של 32 אלף במספר התביעות הראשונות, ל-337 אלף, לעומת הערכה ראשונית לעלייה של 30 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, המאפשר בחינת מגמה בצורה טובה יותר כיוון שהוא מנטרל במעט את התנודתיות הרבה בנתון זה, ירד ב-1,250.



ההכנסה וההוצאה האישית בארה"ב רשמו עליות קלות באוקטובר: ההכנסה האישית עלתה ב-0.4%, ואילו ההוצאה האישית הנומינלית עלתה ב-0.2% וההוצאה האישית הריאלית ? כלומר, מותאמת לאינפלציה ? עלתה ב-0.1%.



מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) עלה ב-0.1% באוקטובר, לאחר שבספטמבר עלה ב-0.9%. האינפלציה השנתית באוקטובר היתה 3.3%, לעומת 3.7% בספטמבר. מדד הליבה עלה ב-0.1% באוקטובר לעומת ספטמבר, וב-1.8% במונחים שנתיים. על נתון זה מסתמך אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, לעתים קרובות בהחלטות הריבית.



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הודיעה היום רשמית כי החליטה להקים את המפעל החדש לייצור שבבים - בהשקעה של 3.5 מיליארד דולר - בישראל. המפעל ייצר מיקרו מעבדים מתקדמים בטכנולוגיה של 45 ננומטר, החל מהמחצית השנייה של 2008. בניית המפעל צפויה להתחיל מיידית. מניית אינטל (סימול INTC) עולה ב-1.1%.



חברת התקליטים וורנר מיוזיק (סימול WMG) דיווחה על ירידה בהפסדיה ברבעון הרביעי של שנת הכספים של החברה, אשר הסתיים ב-30 בספטמבר. וורנר רשמה הפסד של 30 מיליון דולר, או 21 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 137 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004. הכנסותיה של וורנר עלו ב-13% ברבעון והסתכמו ב-905 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 798 מיליון דולר ברבעון המקביל.



שלוש קרנות הון פרטיות החליטו לשתף פעולה לבחינת רכישה משותפת של המו"ל נייט רידר (סימול KRI), דיווחו מקורבים לפרשה ל"וול סטריט ג'ורנל". שלוש הקרנות - בלאקסטון, פרובידנס אקוויטי פרטנרס ו-KKR - נמצאות בשלב מוקדם של בחינת הנושא. דירקטוריון נייט רידר, אחת מהמוציאות לאור הגדולות בארה"ב של העיתונים, החליט באמצע נובמבר לשקול את מכירת החברה. נייט רידר דנה באפשרות המכירה, לצד אפשרויות אחרות, עם גולדמן סאקס, המשמש יועצה הפיננסי זה זמן רב.

וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, רשמה עלייה של 4.3% במכירות בנובמבר בחנויותיה בארה"ב הפתוחות לפחות שנה. החברה אמרה, כי המכירות בחנויות זהות בדצמבר צפויות לעלות בטווח של 4%-2%. מניית וול מארט (סימול WMT) מאבדת 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully