וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת פאבים בריטית עשויה להפסיק למכור אוכל ב-400 מסניפיה אם יאושר החוק האוסר על עישון בפאבים

מיכל רמתי

1.12.2005 / 17:03

הסיבה - הצעת החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים לא חלה על פאבים שאינם מגישים אוכל; מפעילת הפאבים מיצ'לס אנד באטלרס אמרה כי תפסיק להגיש אוכל בכחמישית מסניפיה, כיוון שהדבר משתלם כלכלית



מפעילת הפאבים מיצ'לס אנד באטלרס, הודיעה כי תפסיק להגיש אוכל בכ-400 סניפים - כ-20% מהרשת - אם יאושר החוק נגד עישון בפאבים במתכונתו הנוכחית. הצעת החוק אוסרת על עישון במקומות ציבוריים החל מ-2007, אך לא תחול על פאבים שאינם מגישים אוכל.



הרווחים הגדולים של הפאבים מגיעים לרוב ממכירת המשקאות האלכוהוליים, אך רשתות הפאבים חוששות כי האיסור על עישון יבריח לקוחות כליל מהפאבים. מתח הרווחים של הפאבים בתחום האוכל עצמו נמוך יחסית למשקאות, וככל הנראה שבמיצ'לס אנד באטלרס מעריכים כי יאבדו פחות לקוחות על רקע היעדר אוכל מאשר היעדר סיגריות. לפי נתוני החברה, באזורים בהם העישון נפוץ יותר, האוכל מהווה פחות מ-10% ממכירות הפאבים.



מנכ"ל הרשת, טים קלארק, אמר כי "הצעות אלה מעודדות פאבים מסויימים להוציא את האוכל מהתפריט". קלארק הוסיף כי הצעת החוק דווקא תיטיב עם חלק מהפאבים מבחינה כלכלית, כיוון שהיא תשפר את רווחיותם ואף תספק להם תירוץ להוריד אוכל מהתפריט.



למרות הצהרתו של קלארק, החברה, המפעילה את רשתות All Bar One, אוניל'ס והארווסטר, מתכוונת להמשיך להתמקד באוכל במרבית הפאבים שלה, בעיקר באזורי מגורים. בדו"ח הכספי שפירסמה אמש החברה, עלו מכירות המזון על מכירות הבירה לראשונה בהיסטוריה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully