וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת שופטים החליטה פה אחד להדיח את השופטת הילה כהן, שהורשעה בזיוף פרוטוקולים ב-14 דיונים

יובל יועז

1.12.2005 / 17:55

בחודש אוגוסט גזר בית-הדין המשמעתי לשופטים על כהן העברה למקום כהונה אחר ונזיפה חמורה, אבל נמנע מלהעבירה כליל מכהונתה; כהן סירבה לבקשות חוזרות ונשנות לפרישתה מהתפקיד



הוועדה לבחירת שופטים החליטה היום (חמישי) פה אחד להדיח מכהונתה את השופטת הילה כהן, ששימשה שופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה והורשעה באוגוסט בחיבור פרוטוקולים מזויפים.



כהן הורשעה באוגוסט בבית הדין המשמעתי לשופטים, בכך שחיברה פרוטוקולים מזויפים ב-14 דיונים שהתקיימו בפניה, והשמידה מסמכים שהוגשו לתיקי בית-המשפט. בית-הדין גזר עליה העברה למקום כהונה אחר ונזיפה חמורה, אבל נמנע מלהעבירה כליל מכהונתה.



ההחלטה עוררה ביקורת ציבורית חריפה, ונשיא בית המשפט העליון אהרן ברק קרא לה לפרוש מתפקידה מיוזמתה, אך כהן סירבה להיענות לדרישה, ופתחה בשורת הליכים בניסיון לעכב את הדחתה. בחודשים האחרונים היתה בחופשה, ולא שימשה כשופטת בפועל. בעקבות סירובה להתפטר החליטה שרת המשפטים, ציפי לבני, לפעול להדחתה בוועדה למינוי שופטים, שלפי חוות דעת משפטיות, מוסמכת גם לסיים את כהונתם של שופטים.



פרקליטה של כהן, עו"ד אביגדור פלדמן, שיגר בשבוע שעבר מכתב לשרת המשפטים ובו ביקורת חריפה על השופט ברק. פלדמן ציטט את ברק עצמו, שכתב בספרו האחרון "שופט בחברה דמוקרטית" כי יש לסיים כהונתו של שופט רק באמצעות בית דין משמעתי, ולא בוועדה לבחירת שופטים "בפני פוליטיקאים". "צר היה לי מאוד כי על אף דברים מפורשים אלה", כתב פלדמן, "בחר נשיא בית המשפט העליון לחתום על פניית שרת המשפטים לקיים ישיבת הדחה על ידי הוועדה", כתב פלדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully