וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונטרברג החל לסקר את אורכית בהמלצת "קנייה" ויעד של 30 דולר; המניה מגיבה בקפיצה של 3%

שרון שפורר

1.12.2005 / 18:33

האנליסט ריץ' צ'רץ' סבור כי מכפיל היעד הראוי לאורכית הוא 20, על תחזית הרווח למניה ב-2006, ולא 14 כמו היום; קובע לה יעד הגבוה ב-44% ממחיר השוק



בבית ההשקעות אונטרברג טאוובין החלו לסקר היום את מניית בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 30 דולר - גבוה בכ-44% ממחיר המניה בשוק.



האנליסט ריץ' צ'רץ' סבור, כי דרך החברה הבת בצפון אמריקה, קוריג'נט, אורכית היא ספקית מובילה של הדור הבא במערכות להגדלת משקל הנתונים המועברים ברשתות תקשורת קיימות. הוא מאמין כי החברה ממוצבת היטב בכדי להרוויח מהטרנד של מעבר לעבודה עם רשתות סיבים אופטיים, המאפשרות לספק ללקוחות שידורי טלוויזיה, נוסף על הטלפון והאינטרנט - מה שקרוי "טריפל פליי" - וכך להתחרות טוב יותר מול חברות הכבלים המציעות כבר את השירות המשולש במדינות רבות בעולם.



צ'רץ' מאמין, כי ההצלחה המשמעותית עם הלקוח העיקרי של אורכית, KDDI, שהינה ספקית התקשורת השנייה בגודלה ביפאן, מספקת שקיפות לגבי הכנסותיה ורווחיה של אורכית. הוא סבור כי לקוחות חדשים יוכלו להניע את הצמיחה העתידית בחברה. עוד מציין צ'רץ', כי החברה החלה כבר בניסויים אצל מספר לקוחות - חלקם בשלבים מתקדמים - ולהערכתו, המדינות שבהן הסיכוי לראות חוזים כבר בטווח הקצר או הבינוני גדול יותר, הן יפאן, דרום קוריאה, הודו וארה"ב.



במחיר הנוכחי, אומר האנליסט של אונטרברג, המניה נסחרת במכפיל של 14 בלבד על תחזית רווח למניה של 1.49 דולרים ב-2006 ובמכפיל של 12 בלבד על תחזית רווח למניה של 1.76 דולרים ב-2007. צ'רץ' סבור, כי בהתחשב בקבוצת היחס של אורכית ופוטנציאל הצמיחה המשמעותי שלה, המכפיל הראוי לה הוא 20 על התחזית לרווח למניה ב-2006, ולכן העניק לה מחיר יעד של 30 דולר - הגבוה בלמעלה מ-9 דולרים ממחירה בשוק.



התחזיות של האנליסט עבור אורכית בשורה העליונה כוללות מכירות של 99.8 מיליון דולר ב-2005 - פי 9 ממכירות 2004 וצמיחה נוספת של כ-26% ב-2006 למכירות של כ-126 מיליון דולר.



על אף התחזית האופטימית לאורכית, צ'רץ' אינו מתעלם מהסיכונים הטמונים בפעילות החברה ובהם ההתמקדות בלקוח יחיד, כש-KDDI מהווה את רוב מכירות אורכית ברבעון השלישי של השנה, תחרות גוברת גם עם חברות ענק כסיסקו ונורטל וסיכון טכנולוגי הטמון בהעדפת ארכיטקטורת רשת שונה מזו של אורכית בקרב ספקיות התקשורת השונות.



מניית אורכית מגיבה לתחילת הסיקור של אונטרברג בקפיצה של 2.9%, למחיר של 20.9 דולר - המשקף לה שווי שוק של כ-300 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully