וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר מרחיבה את פעילותה באירופה: תקים חברה נכדה בצרפת בהשקעה של 5 מיליון יורו

עומרי כהן

1.12.2005 / 18:50

ההשקעה תתפרס על פני השנתיים הקרובות; החברה הצרפתית תפעיל מעבדה ואת מערך ההפצה והמכירות של שמיר בצרפת; נחתם גם הסכם עם רשת אירופית מובילה לאספקת עדשות למשקפיים



יצרנית העדשות הרב מוקדיות (מולטי פוקליות / פרוגרסיוויות) למשקפיים, שמיר אופטיקה (סימול SHMR) של קיבוץ שמיר, הודיעה היום על הקמת חברה נכדה בצרפת, בהשקעה של 5 מיליון יורו, אשר תתפרס על פני השנתיים הקרובות. החברה הצרפתית, אשר עונה לשם אלטרה-צרפת, תפעל תחת החברה הבת של שמיר באירופה, אלטרה, ותפעיל מעבדה ואת מערך ההפצה והמכירות של שמיר בצרפת.



במקביל, דיווחה שמיר כי אלטרה חתמה על הסכם עם אחת מרשתות האופטיקה הגדולות באירופה, אשר מפעילה יותר מ-700 חנויות ברחבי היבשת. במסגרת ההסכם, אשר ייכנס לתוקפו בינואר הקרוב, תהפוך אלטרה לספק מורשה של עדשות משקפיים לרשת האופטיקה האירופית. בשמיר ציינו, כי ההסכם אינו כולל התחייבות של הרשת להיקף רכישות כלשהו.



את תשעת החודשים הראשונים של 2005 סיימה שמיר אופטיקה עם גידול של 17.2% בהכנסות ל-60.3 מיליון דולר ועם עלייה של 2.5% ברווח התפעולי ל-9.5 מיליון דולר. עם זאת, הוצאות מס גדולות יותר מאשר אשתקד הקטינו את הרווח הנקי של החברה ב-6.6% ל-6 מיליון דולר (38 סנט למניה בדילול מלא).



בינואר האחרון הונפקה שמיר בנאסד"ק במחיר של 14 דולר, ועד אתמול איבדה המניה כ-31% מערכה. בתגובה להודעה, עולה היום ב-3.7% למחיר של 10 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-165 מיליון דולר בדילול מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully