וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות זינקו לשיא של ארבע שנים עקב סבירות נמוכה להמשך העלאת הריבית; לונדון עלתה 1.2%

TheMarker

1.12.2005 / 19:44

פרנקפורט הוסיפה 1.4%; עליות חדות במגזר השבבים - ST מיקרו ו-ASML קפצו כ-4%; במגזר הנפט עלו טוטאל ו-BP ב-2.5%



בורסות אירופה רשמו עליות חדות היום, ונסגרו בשיא של ארבע שנים, לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר כי לא סביר שהעלאת הריבית בגוש היורו שבוצעה היום מבשרת את תחילתה של סדרת העלאות ריבית ביבשת. עליות חדות נרשמו במגזרי השבבים והנפט. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.2%; בורסת פרנקפורט עלתה ב-1.4%; בורסת פאריס הוסיפה 1.5%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600 עלה ב-1.6% לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2001.



הבנק המרכזי של אירופה העלה היום את הריבית בגוש היורו ב-0.25% מרמה של 2% ל-2.25%. מדובר בהעלאת הריבית הראשונה מזה חמש שנים, והתזוזה הראשונה בריבית מזה שנתיים וחצי. ה-ECB, שמדיניות הריבית שלו כונתה לעתים קרובות "בונקר", העלה את הריבית לנוכח התגברות האינפלציה בגוש היורו בעקבות התייקרות הנפט, לאחר שאותת על אפשרות העלאת הריבית בשבועות האחרונים.



עליות חדות נרשמו גם במגזר השבבים האירופי, על רקע עליות שנרשמות במקבילו האמריקאי במסחר בוול סטריט. העליות במגזר השבבים בארה"ב נרשמות לאחר שבנק ההשקעות בר סטרנס העריך היום, כי אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צפויה להעלות את תחזית המכירות לרבעון הרביעי בעדכון החצי רבעוני שלה בשבוע הבא בעקבות ייצור גדול מהצפוי של מחשבים אישיים. ST מיקרו, עלתה ב-3.5%; אינפיניון הגרמנית הוסיפה 3.3%; ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-3.9%.



חברות הסלולר הגדולות בצרפת - אורנג' (חטיבה של פראנס טלקום), SFR (חטיבה של ויוונדי יוניברסל) ובויג (Bouygues) טלקום, נקנסו בסכום של 534 מיליון יורו (630 מיליון דולר) על ידי הרשות להגבלים עסקיים בשל תאום מחירים. הרשות מסרה, כי הקנס הוטל בגלל תאום מחירים מתמשך, משנת 1997 ועד שנת 2003. מניית בויג (סימול BOUY.PA) הוסיפה 0.9%; מניית פראנס טלקום עלתה ב-1.6%; מניית ויוונדי יוניברסל עלתה ב-1.8%.



מגזר הנפט בלט לטובה על רקע ירידה בנתוני המלאי הגולמי בארה"ב. משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול, כי מלאי הנפט הגולמי ירד בשבוע שעבר ב-4.2 מיליון חביות - ירידה חדה פי שמונה מתחזיות האנליסטים. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-2.4%; ענקית בתי הזיקוק טוטאל הוסיפה 2.5%.



פאנץ' טוורנס (Punch Taverns) הסכימה לרכוש את ספיריט תמורת 2.68 מיליארד ליש"ט. בכך היא מאחדת את החברה שהתפצלה בשנת 2002 והופכת למפעילת הפאבים הגדולה בבריטניה. פאנץ' תיטול על עצמה חובות של ספיריט בסך 1.25 מיליארד ליש"ט. מניית פאנץ' טוורנס (סימול PUB.L) עלתה ב-3.7%.



חברת הביטוח הבריטית פרודנשל אמרה, כי תרכוש את הנתח של 21.7% בבנק המקוון Egg שעדיין אינו בבעלותה. מניית פרודנשל (סימול PRU.L) ירדה ב-0.5%; מניית Egg (סימול EGG.L) זינקה ב-13.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully