וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים תמימי דעים באשר להזמנה של ליפמן במקסיקו: חוזה קטן אך בעל חשיבות מרובה

שרון שפורר

1.12.2005 / 20:39

מריל לינץ', כמו גם כלל פיננסים בטוחה, מדברים על דריסת רגל ראשונה בשוק המקסיקאי המבטיח ועל סימני חיים מצד דיון, שתספק את המוצרים; ליפמן עולה בתגובה ב-2.7%



האנליסטים השונים מגלים היום שביעות רצון מהחוזה החדש עליו הודיעה במקסיקו
בהיקף של 2.2 מיליון דולר. בשוק מסתמן קונצנזוס כי החוזה אמנם קטן מאוד, אך בעל חשיבות מרובה.



האנליסטים גרגורי סמית' ודיוויד פארקר צופים כי ליפמן תספק את ההזמנה עוד ברבעון הנוכחי וסבורים, כי בעוד שמדובר בחוזה קטן מבחינה כספית, הם מעודדים מההודעה משתי סיבות: עובדת היות ההזמנה הראשונה בשוק המקסיקאי המבטיח; וכן משום שחברת דיון, שנרכשה על ידי ליפמן באוקטובר 2004 וסבלה בתקופה אחרונה מביצועים חלשים - כאלו שהשפיעו על ביצועי ליפמן עצמה - מגלה סימני חיים.



גם רן ישראלי מכלל פיננסים בטוחה מסכים, כי "לכאורה מדובר בחוזה קטן מאוד אך הוא עתיד להציף את ערכה של החברה בתקופה הקרובה". ישראלי מונה שלוש סיבות לחשיבות ההזמנה: הראשונה - מכירה ראשונה בשוק בתולי, הצפוי לגדול בשנים הקרובות פי 3 או 4 בהיקפו לרמה של כחצי מיליארד מסופונים. השנייה - מכירה ראשונה של דיון לדרום אמריקה היא סיגנל טוב לדעתו, אחרי המשבר. ולבסוף - ישראלי מציין כי המכירה היא ללקוחות קמעונאיים, תחום שצמח מהותית בשנים האחרונות ומהווה כיום 55% מהיקף השוק הפוטנציאלי של ליפמן, כך שמדובר לדעתו בדריסת רגל ראשונית ויעד אסטרטגי עבור החברה.



באשר למשבר דיון, מספר האנליסט של כלל פיננסים בטוחה, כי בפגישה עם מנכ"ל ליפמן, יצחק אנג'ל, לא ניסה האחרון להתחמק מהשאלות הקשות באשר למצבה של דיון ואמר, כי בסך הכל, ליפמן שילמה מחצית מסכום הרכישה המקורי עבור דיון, כך שעדייין מדובר ברכישה סבירה, לדעתו ובמיוחד לאחר שיושלמו כל המהלכים לייצוב החברה.



סמית' ופארקר כמו גם ישראלי, מעודדים שלושתם מהודעת ליפמן לפני ימים ספורים על הרכישה החוזרת של מניותיה, בהיקף של 30 מיליון דולר. השלושה סבורים, כי המהלך הוא סימן חיובי באשר לתחזית ההנהלה על עסקי החברה.



באופן כללי, נותרים אופטימיים במריל לינץ' באשר להזדמנויות של ליפמן בשוק. שני האנליסטים חוזים לחברה צמיחה של 20% בהכנסות 2005, בנטרול תוצאות דיון - גבוה מצמיחה צפויה של 15% בתעשייה - וסבורים כי תפיק את לקחיה באשר לרכישת דיון ותשיב אותה לפסי רווחיות.



בבנק ההשקעות העולמי מותירים למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 25 דולר וגם בכלל פיננסים בטוחה קובעים לה את אותו מחיר יעד - הגבוה בכ-14% ממחיר השוק - לצד המלצת "תשואת יתר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully