וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לקראת דו"ח התעסוקה מחר; מדד מניות השבבים זינק ב-4.2%

TheMarker

1.12.2005 / 23:09

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.521%; אינטל עלתה ב-2%; נשונל סמי וענקית ציוד בדיקת השבבים טרדיין קפצו בכ-8%; GM הוסיפה 3%



בורסות וול סטריט רשמו את העלייה היומית החדה ביותר מזה חודש, לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות, בעקבות פרסום נתוני מקרו בארה"ב היום, אשר הצביעו על כך שצמיחת הכלכלה האמריקאית גבוהה דיה בכדי להגדיל את רווחי החברות מבלי לגרור עלייה בשיעור האינפלציה. מניות השבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, על רקע הערכות כי ענקית המגזר אינטל צפויה להעלות את תחזיותיה, ומדד מניות המוליכים למחצה עלה ב-4.2%. מדד נאסד"ק עלה ב-1.5%. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות לקראת פרסום דו"ח התעסוקה מחר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים, עלתה ב-0.021% לרמה של 4.521%.



ההכנסה וההוצאה האישית בארה"ב רשמו עליות קלות באוקטובר, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. ההכנסה האישית עלתה ב-0.4%, ואילו ההוצאה האישית הנומינלית עלתה ב-0.2% וההוצאה האישית הריאלית - כלומר, מותאמת לאינפלציה - עלתה ב-0.1%.



מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) עלה ב-0.1% באוקטובר, לאחר שבספטמבר עלה ב-0.9%. האינפלציה השנתית באוקטובר היתה 3.3%, לעומת 3.7% בספטמבר. מדד הליבה עלה ב-0.1% באוקטובר לעומת ספטמבר, וב-1.8% במונחים שנתיים. על נתון זה מסתמך אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, לעתים קרובות בהחלטות הריבית.



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד בנובמבר לרמה של 58.1 לעומת 59.1 באוקטובר; תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 58. דיווח היום מכון המחקר ISM. קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות של פעילות המגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.



מחיר הנפט הגולמי נסגר היום בשיא של שבוע על רקע תחזיות להתקררות מזג האוויר בארה"ב. ירידה חדה מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב שעליה דיווח אתמול משרד האנרגיה האמריקאי תרמה אף היא לעליית המחירים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 58.47 דולר לחבית, עלייה של 1.15 דולרים או 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



בנק ההשקעות בר סטרנס העריך היום כי ענקית השבבים אינטל (סימול INTC) צפויה להעלות את תחזית המכירות לרבעון הרביעי בעדכון החצי רבעוני שלה בשבוע הבא, בעקבות ביקוש מוגבר של שבבים למחשבים אישיים. בר סטרנס העלה את תחזית ההכנסות שלו לחברה לרבעון הנוכחי מ-10.6 מיליארד דולר ל-10.7 מיליארד דולר. אינטל, אשר הודיעה היום רשמית על הקמת מפעל חדש לייצור שבבים בישראל, צופה כעת כי מכירותיה ברבעון יהיו בטווח של 10.8-10.2 מיליארד דולר. מניית אינטל עלתה ב-1.9%.



עוד בלטה במגזר השבבים איי.אם.די (סימול AMD) אשר צפויה, לפי ההערכות, לגייס החודש יותר מ-700 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) של חטיבת שבבי זכרונות הפלאש המפסידה ספנשן (Spansion). ה-IPO המתוכנן עשוי להיות הגדול ביותר שידע מגזר הטכנולוגיה בארה"ב השנה. מניית AMD עלתה ב-4.7%.



טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) הוסיפה 4.2%; נשיונל סמיקונדקטור (סימול NSM) וטרדיין (סימול TER), יצרנית ציוד בדיקת המוליכים למחצה הגדולה בעולם, עלו בקרוב ל-8%.



חברת AT&T החדשה (סימול T), אשר נוצרה בעקבות המיזוג בין חברת הטלקום הוותיקה באותו שם לבין ענקית התקשורת האמריקאית SBC, נסחרה היום לראשונה בבורסת ניו יורק תחת הסימול המפורסם שלה - "T" - אשר נקבע לה לפני 117 שנים. מניית החברה עלתה ב-1.6%.



מגזרי הקמעונות והרכב עמדו היום במוקד תשומת לב המשקיעים בעקבות פרסום נתוני המכירות של חודש נובמבר.



במגזר הקמעונאי בלטה וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, אשר צפתה היום כי מכירותיה בחודש הנוכחי צפויות לגדול בשיעור של 4%-2%, פחות מתחזית החברה לנובמבר שעמדה על גידול של 5%-3% במכירות. מניית וול-מארט ירדה ב-1.1%.



במגזר הרכב עמדה במוקד תשומת הלב ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, אשר הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לסגור 12 מפעלים ולפטר 30 אלף עובדים. GM דיווחה היום כי מכירותיה בארה"ב בחודש נובמבר נפלו ב-7.4% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לכ-281 אלף מכוניות. זאת, לאחר נפילה של 23% במכירותיה באוקטובר. מניית GM עלתה ב-3.2%.



פורד (סימול F), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על נפילה של 15% במכירותיה בארה"ב בנובמבר, לכ-202 אלף יחידות. מכירות דגם רכב השטח אקספלורר נפלו ב-52% לפחות מ-12 אלף יחידות - שפל של 15 שנים. מניית פורד ירדה ב-0.3%.

חברת התקליטים וורנר מיוזיק (סימול WMG) של אדגר ברונפמן הבן, דיווחה היום על צמצום הפסדיה ברבעון השלישי ל-30 מיליון דולר, לעומת הפסד של 137 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, לב-905 מיליון דולר. מניית וורנר מיוזיק עלתה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully