וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם בשבועיים בקרית שמונה - וח"כ נודלמן מקבל החזרים ממס הכנסה

אלי אשכנזי

2.12.2005 / 8:09

חבר הכנסת מיכאל נודלמן מקבל תוספת של כ-48 אלף שקל בשנה, עקב זכאותם של תושבי קריית שמונה להחזר ממס; בפועל הוא כמעט ואינו נמצא בעיר; מרשות המסים נמסר: "המבחן לזכאות אינו מתמטי מדויק"



מקום מגוריו המוצהר של חבר הכנסת מיכאל נודלמן הוא קרית שמונה. ואולם, בפועל נודלמן כמעט שאינו מגיע לעיר. משמעות הדבר מבחינה כלכלית - תוספת של כ-48,000 שקלים בשנה, עקב זכאותם של תושבי העיר (שהנה באזור עדיפות לאומית) להחזר ממס הכנסה בשיעור של 25% מההכנסה החודשית, עד לסכום של 194,880 שקלים בשנה. משכורתו של ח"כ עומדת על כ-30,000 שקלים.



סיפור זה פורסם כבר לפני יותר משנתיים במהדורת הכבלים ב"חדשות הוט בצפון" וכן ב"מעריב", אך למרות זאת נודלמן ממשיך לטעון כי הוא גר בעיר הצפונית - ורשות המסים מכירה בכך. נודלמן צפוי לחבור למפלגת "קדימה" בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון, ויהיה חבר הכנסת ה-17 של הסיעה.



הצטרפותו של נודלמן תעניק לשרון מועמד דובר רוסית וכמו כן זמן שידור נוסף ותקציב מימון מפלגות.



בין ראש הממשלה לנודלמן נרקמו בשנה האחרונה יחסי ידידות טובים - על רקע תמיכתו של נודלמן בתוכנית ההתנתקות.



נודלמן, פרופסור לכלכלה ולמתמטיקה, עלה לישראל מרוסיה ב-1991. הוא התיישב בקרית שמונה וב-1993 היה לאיש הציבור הראשון מגל העלייה ההוא שהתמודד בבחירות המוניציפליות. ב-96' חבר לישראל בעלייה בראשות נתן שרנסקי, ושימש כח"כ מטעמה עד 1999 - אז פרש ממנה עם ח"כ יורי שטרן, ושניהם הצטרפו לישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.



בבחירות 2003 נבחר שוב לכנסת מטעם ישראל ביתנו שרצה במשותף עם האיחוד הלאומי. ב-2004 התערערו יחסיו עם המפלגה בעקבות תמיכתו בהתנתקות, והוא תיפקד למעשה כסיעת יחיד.



לנודלמן דירה ברחוב הוורדים בקריית שמונה, אולם לדברי אחד מתושבי בסביבה הוא כמעט שאינו נראה מגיע אליה; תושב אחר הגדירו כ"תושב וירטואלי בעיר". עד לאחרונה, ככל הנראה, התגוררה בדירתו משפחת בנו.



על פי סעיף 11 לפקודת מס הכנסה "הטבות מס ביישובים" נקבע, כי "תושבי היישובים באזורי פיתוח או ביישובי ספר, ששם יישובם מופיע ברשימה מיוחדת של מס הכנסה, המתגוררים במקום ברציפות בפועל 12 חודשים ויותר זכאים להנחה ממס הכנסה (...) כדי לקבוע אם אדם זכאי להקלות משתמשים במספר מבחנים: תושב יישוב נחשב כזכאי להטבה בגין מגורים באותו יישוב אם מרכז חייו באותו יישוב.



"מרכז החיים נבדק על פי מספר קריטריונים כגון: המקום שבו מקבל האזרח את שירותי הבריאות, שירותי החינוך לילדיו, מסים עירוניים וחשבונות מים, מקום שבו מתנהלים חשבונות הבנק וכיו"ב".



מרשות המסים נמסר כי, "המבחן לזכאות אינו מתמטי מדויק ומדובר בסממני עזר המעידים על זיקתו של הנישום (מי שחלה עליו חובה לשלם מס הכנסה, א"א) ליישוב". כמו כן, הוסיפו ברשות המסים כי, "זה לא שחור או לבן, הנסיבות הביאו אותו לכך".



דובר הכנסת, גיורא פורדיס, אמר כי "חה"כ נודלמן הוא תושב קרית שמונה ובהתאם לכך מורד לו מס בהתאם. יש לו דירה בירושלים לשימוש באמצע השבוע, אך הוא מדווח על מקום מגוריו כקריית שמונה".



לדברי נודלמן אתמול, "יש לי דירה בקרית שמונה. מחר אני ואשתי נוסעים לשם. אני לא יכול להיות שם כל יום. תשאל ברשות המסים, נמאס לי, אני לא רוצה לדבר על זה. מי שלא חושב כך - צריך להוכיח את זה".



עוזרו הפרלמנטרי הוסיף כי, "בירושלים חבר הכנסת גר בדירה קטנטונת. לאדם בן 67 קשה לנסוע כל יום לקרית שמונה. קשה לי להגיד כל כמה זמן הוא גר שם, והוא בערך פעם בשבועיים בקרית שמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully