וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה תנזוף בח"כים אפללו ואברהם על נסיעתם לחו"ל במימון חברת אגרקסקו

צבי זרחיה

2.12.2005 / 8:15

ח"כ אברהם:"נדהמתי כאשר שמעתי מפי התקשורת שננזפתי על ידי ועדת האתיקה"; מבקר המדינה בודק גיוס כספים בפריימריס על ידי ח"כ מתן וילנאי, בעקבות פנייה שקיבל מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לנזוף בח"כים אלי אפללו ורוחמה אברהם (קדימה) בגלל שנסעו לחו"ל בקיץ 2004 במימון חברת "אגרקסקו", בלא שקיבלו היתר לכך מוועדת האתיקה. החלטת הוועדה תונח על שולחן הכנסת בתחילת השבוע הבא.



כפי שפורסם לראשונה ב"TheMarker", באוגוסט 2004 נסעו השניים נסעו לסיור באירופה ובארה"ב שמומן על ידי אגרקסקו,. זאת, בניגוד לכללים האוסרים על ח"כים לנסוע במימון של גוף עסקי. לאחר הפרסום החזירו אפללו ואברהם את עלות הנסיעה, בסך 7,300 שקל כל אחד. אפללו גם החזיר סכום של 5,557 שקל בגין עלות שהייתו במלון בניו יורק לאחר שהסתיים הסיור הרשמי ועד שובו לארץ.



למרות החזרת הכסף, מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שגילה את העניין בביקורת שהוא עורך בחברת "אגרקסקו", החליט להמשיך בבדיקת הנושא. דו"ח המבקר יפורסם במאי 2006.



ח"כ אברהם אמרה אמש: "נדהמתי כאשר שמעתי מפי התקשורת שננזפתי על ידי ועדת האתיקה. איני יכולה להגיב על מהות הנזיפה, משום שאיני מודעת לה".



בתוך כך, המבקר לינדנשטראוס עורך ביקורת אחר גיוס הכספים בפריימריס על ראשות מפלגת העבודה של ח"כ מתן וילנאי. המבקר החל בביקורת בעקבות פנייה שקיבל מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.



מלשכתו של וילנאי נמסר אתמול, כי הוא הגיש למפלגה "דו"ח נתונים מפורט לגבי התנהלות הכספים בפריירמיס. היתה בעיה עם תרומה שהתקבלה מתאגיד, ומאחר שהחוק אוסר קבלת תרומה מתאגיד היא הוחזרה. לפי חוות דעת שברשות הלשכה, לנוכח ביטול המועד הראשון שתוכנן לפריימריס לא חלו הגבלות שמתקיימות בתקופת פריימריס על גיוס הכספים באותה עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully