וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי שריד הודיע רשמית על פרישתו מהפוליטיקה: "לא אוכל לשקם החינוך לאחר הוריקן לימור"

יולי חרומצ'נקו

2.12.2005 / 12:37

על ראש הממשלה אמר: "הוא האיש המושחת ביותר בפוליטיקה"; שריד היה פעיל בחיים הפוליטיים במשך 32 שנה; אמר כי אין ביכולתו לנקות את האורוות בכנסת הבאה או לכהן כשר חינוך



מאת יולי חרומצ’נקו ושירות "הארץ"

ח"כ יוסי שריד (מרצ-יח"ד) הודיע היום רשמית כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ועל פרישתו מהחיים הפוליטיים לאחר 32 שנים. במסיבת עיתונאים בתל אביב אמר שריד כי נותר ח"כ נאמן אך הוא פורש משום שהבין כי אין ביכולתו לנקות את האורוות בכנסת הבאה או לכהן כשר חינוך. הוא תקף בחריפות את שרת החינוך, לימור לבנת, ואמר כי לא יוכל לשקם את מערכת החינוך אחרי "הוריקן לימור".



על השאלה האם ימליץ למרצ להיכנס לקואליציה בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון השיב שריד כי שרון הוא הפוליטיקאי המושחת ביותר בפוליטיקה הישראלית. על תוכניותיו לעתיד אמר כי יפרסם בשנה הבאה שני ספרים וילמד במוסד להשכלה גבוהה.



"אין לי צורך לצבור שיאי גינס כפרס"



אתמול אמר שריד כי "לו הייתי יודע שבקדנציה הבאה, הייתי הולך להיות שר חינוך, היה לי עניין להישאר בשל המחויבות שיש לי לחינוך. לו הייתי יודע שאתמנה לשר המשפטים כדי לנקות את האורוות המזוהמות, הייתי נשאר. מכיוון שאני אדם מציאותי, אני יודע שהסיכויים קלושים עד אפסיים, ואין לי צורך לצבור שיאי גינס כמו שמעון פרס. נקעה נפשי מכל מי שמחזיק בקרנות המזבח". הוא הוסיף שמרצ נמצאת במצב קשה והביע תקווה שלא תאבד מכוחה בבחירות הקרובות.



שריד נבחר לראשונה לכנסת בבחירות לכנסת השמינית ב-1973 מטעם מפלגת העבודה. ב-1984 הוא פרש מהמפלגה במחאה על הקמת ממשלת האחדות עם הליכוד והחרדים והצטרף לרצ בראשות שולמית אלוני. לקראת בחירות 92' התאחדו רצ, מפ"ם ושינוי לרשימה אחת בראשות אלוני - מרצ, ושריד היה מראשיה. ב-92' זכתה הרשימה ל-12 מנדטים והצטרפה לקואליציה בראשות יצחק רבין. רבין לא מינה בתחילה את שריד לשר, ואולם במהלך הקדנציה הוא מונה לשר לאיכות הסביבה, תפקיד שכיהן בו גם לאחר רצח רבין בממשלת פרס, עד ניצחונו של בנימין נתניהו במאי 96'.



בבחירות 1996, לאחר פרישתה של אלוני מהחיים הפוליטיים, הוביל שריד את מרצ לתשעה מנדטים. בבחירות 99' זכתה מרצ בראשות שריד ל-10 מנדטים והצטרפה לקואליציה בראשות אהוד ברק. שריד כיהן כשר החינוך שנה אחת בלבד, ואז פרשה מרצ מהקואליציה על רק הסירוב להעניק סמכויות לסגן שר החינוך, משולם נהרי, מש"ס. בבחירות לכנסת ב-2003 התרסקה מרצ וזכתה רק בשישה מנדטים ושריד הודיע על פרישתו מראשות התנועה.



מאז הכנסת התשיעית חבר שריד בוועדת החוץ והביטחון באופן רצוף. הוא משורר ופובליציסט. שריד פירסם מאות מאמרים, ובשנה האחרונה פירסם את ספר השירים "פגישה במקום אחר".



אורון: אתמודד לכנסת הבאה



בתוך כך הודיע אתמול ח"כ חיים אורון (מרצ-יח"ד) כי הוא נשאר בחיים הפוליטיים וכי יתמודד על מקום ברשימת מרצ לכנסת הבאה. "לאחר לבטים אישיים ולאור הסיכויים למרצ ולמחנה השלום להביא לפריצת דרך בתהלים השלום ולמהפך חברתי- כלכלי, החלטתי להמשיך בפעילות פוליטית ופרלמנטרית".



ביום ראשון תדון ועידת מרצ בסעיף בחוקתה הקובעה שהח"כים הוותיקים - אורון ורן כהן - זקוקים לתמיכת 60% מחברי הוועידה כדי להיבחר לרשימה לכנסת. לפי ההערכות במרצ, הוועדה תבטל את הסעיף.



למרות שהסקרים מנבאים למרצ ירידה של כשני מנדטים, במרצ סבורים כי דמותו של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מחזירה את תחושת הרלוונטיות לכל גוש השמאל, מה שיעורר מתרדמתם מצביעים ותיקים של המפלגה שירצו לראות "חיזוק שמאלי" לפרץ במפה הפוליטית. גם קריסתה הצפויה של "שינוי", מקווים במרצ, תחזיר קולות בוחרים למפלגה.



למרות שרעיון החבירה בין מרצ לפרץ עלה בימים האחרונים בתקשורת, כרגע ברור שמרצ תרוץ לבד, ותנסה להרוויח קולות מהאווירה החדשה שנוצרה ברחוב עם היבחרו של פרץ לראשות מפלגת העבודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully