וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: בורסת לונדון עולה ב-0.4% בהובלת חברות הכרייה והנפט

ליאון איצקר

2.12.2005 / 12:43

פרנקפורט מוסיפה 0.4%; BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עולה ב-1.8%; ריו טינטו עולה ב-3%; BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, מוסיפה 0.9%; נוקיה עולה ב-2.5%



בורסות אירופה נסחרות בעליות: בורסת לונדון עולה ב-0.4% בהובלת חברות הכרייה והנפט; בורסת פרנקפורט מוסיפה 0.4% ובורסת פאריס רושמת עלייה של 0.2%. מאוחר יותר היום יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש נובמבר.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה אתמול את הריבית בגוש היורו ב-0.25%, מרמה של 2% ל-2.25%. מדובר בהעלאת הריבית הראשונה מזה חמש שנים, והתזוזה הראשונה בריבית מזה שנתיים וחצי.



מחיר הנפט נסגר אתמול בשיא של שבוע על רקע תחזיות להתקררות מזג האוויר בארה"ב. ירידה חדה מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב שעליה דיווח שלשום משרד האנרגיה האמריקאי תרמה אף היא לעליית המחירים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו אמש במחיר של 58.47 דולר לחבית, עלייה של 1.15 דולרים או 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים לינואר במחיר של 58.4 דולר לחבית, ירידה של 7 סנטים, במסחר שלאחר הסגירה בניו יורק.



עליות נרשמות במגזר האנרגיה: BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עולה ב-0.9%; רויאל דטץ'/של עולה ב-1.1% וענקית בתי הזיקוק טוטאל מוסיפה 0.6%.



עליות נרשמות גם בקרב חברות הכרייה על רקע עליית מחירי הנחושת והזהב: BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עולה ב-1.8%; ריו טינטו (סימול RIO.L) עולה ב-3% ואנגלו אמריקן (סימול AAL.L) מוסיפה 0.7%.



מניית נוקיה, יצרנית הטלפונים הניידים הגדולה בעולם, עולה ב-2.5% בהלסינקי. החברה צפתה אתמול כי מכירות התעשייה במונחי יחידות יעלו ביותר מ-10% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully