וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות קלות על רקע פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב

ליאון איצקר

2.12.2005 / 16:55

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחר בירידות; מניית חברת התוכנה נובל מזנקת ב-4.3%; מניית רשת בתי הקפה סטארבאקס עולה ב-2.2%; מניית יצרנית הרכב האמריקאית פורד מוסיפה 0.3%



בורסות וול סטריט נסחרות בירידות קלות על רקע נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו היום בארה"ב. שוק האג"ח בארה"ב נסחר בירידות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.014% ל-4.535%.



כלכלת ארה"ב הוסיפה 215 אלף משרות בנובמבר, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של כ-210 אלף משרות חדשות בנובמבר, לפי סקר שערכה רויטרס. שיעור האבטלה בארה"ב נותר ללא שינוי בנובמבר ברמה של 5%, בהתאם לציפיות הכלכלנים.



נתוני התעסוקה לחודשים ספטמבר ואוקטובר תוקנו כלפי מעלה בסך של 13 אלף משרות. הנתון לספטמבר תוקן לעלייה של 17 אלף מירידה של 8,000, והנתון לאוקטובר הורד להוספה של 44 אלף מהערכה קודמת ל-56 אלף.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים במחיר של 58.81 דולר לחבית, עלייה של 34 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול נסגר מחיר הנפט בשיא של שבוע, על רקע תחזיות להתקררות מזג האוויר בארה"ב.



מניית ענקית הנפט אקסון מוביל (סימול XOM) מאבדת 0.3%.



יצרנית הרכב האמריקאית פורד מוטור (סימול F), עשויה לסגור חמישה מפעלים המעסיקים כ-7,500 עובדים, או כ-6% מכוח העבודה של החברה בצפון אמריקה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



העיתון, שציטט אנשים המקורבים לתוכניות המוצר של פורד, אמר כי החברה צפויה לסגור מפעלי הרכבה בסנט לואיס, אטלנטה וסנט פול, מינסוטה, וכן מפעל לחלקי מנועים בווינדזור, אונטריו, ומפעל הרכבת משאיות במקסיקו. הג'ורנל הוסיף כי התוכניות לסגירת המפעלים עדיין נמצאות בהכנה ונתונות לשינויים. מניית פורד מוסיפה 0.3%.



חברת התוכנה נובל רשמה רווח רבעוני, בניכוי סעיפים, של 7 סנט למניה, גבוה מתחזית האנליסטים הממוצעת ל-3 סנט למניה, לפי סקר שערכה תומסון פייננשל. מניית נובל (סימול NOVL) מזנקת ב-4.3%.



רשת בתי הקפה סטארבאקס אמרה כי המכירות בבתי קפה הפתוחים לפחות 13 חודשים עלו ב-7% בנובמבר. מניית סטארבאקס (סימול SBUX) עולה ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully