וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן מודאג מהגירעון התקציבי: "יש לנקוט בצעדים משמעותיים להורדת הגירעון"

רונן סרברניק

2.12.2005 / 17:52

ציטט הערכות ממשלתיות לפיהן הגירעון הנוכחי עומד על 8% מכלל התמ"ג האמריקאי וכי הגירעון עשוי להגיע לרמה של 13% ב-2030



כלכלת ארה"ב צומחת בקצב משביע רצון לקראת הכניסה לשנת 2006, אך הגירעון התקציבי יחריף בהרבה אם לא יינקטו צעדים להגבלת ההוצאות, ובייחוד על הוצאות הבריאות, אמר יו"ר הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן.



"המצב התקציבי שלנו יחמיר באופן משמעותי בשנים הקרובות אלמלא יינקטו צעדים משמעותיים להורדת הגירעון", אמר גרינספאן בנאום משודר בבנק הפדרלי של פילדלפיה. גרינספאן חזר על קריאתו לקונגרס להטיל מגבלות על ההוצאות ועל דרך תכנון התקציב הפדרלי, אך הזהיר ששינוי חוקי התקציב לא יפתרו את המשבר שעלול להופיע עם פרישת דור ה"בייבי בומרס" ב-2008.



"הסוגייה הבסיסית היא הצורך להחלטות קשות על רקע התקרבות המועד בו כמות גדולה מאוד של אנשים יגיעו לגיל הפרישה", אמר גרינספאן. כל עוד ההוצאות הבריאותיות יצמחו בקצב גדול מקצב צמיחת הכלכלה, "הן ימשיכו להפעיל לחץ אשר יוביל לשינויים במדיניות הפיסקלית הנוכחית".



גרינספאן ציטט הערכות ממשלתיות לפיהן הגירעון הנוכחי עומד על 8% מכלל התמ"ג האמריקאי וכי הגירעון עשוי להגיע לרמה של 13% ב-2030. "אני כבר עכשיו חושש שהעברנו יותר מדי נכסים לזכות תוכניות הפרישה של ה'בייבי בומרס', מעבר ליכולתנו", הוא אמר.



גרינספאן אמר שהגדלת הפעילות היצרנית עשויה להוריד חלק מהנטל אך הזהיר ש"זה עשוי להיות רק חלק מהפיתרון", מכיוון שהעלאת הפעילות עשויה להעלות, אם כי בעיכוב מסויים, את עלויות תוכניות הפרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully