וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות השבבים העולמיות עלו בכ-7% בחודש אוקטובר לעומת אשתקד; חצו את רף 20 מיליארד דולר

רונן סרברניק

2.12.2005 / 20:03

מכירות המעבדים, המשמשים להפעלת מחשבים אישיים, ירדו ב-8% לרמה של 1.95 מיליארד דולר ומכירות שבבי זיכרון למחשבים אישיים ירדו ב-12%



מכירות השבבים העולמיות עלו בכ-7% בחודש אוקטובר לעומת השנה הקודמת וחצו את רף 20 מיליארד דולר. לפי דו"ח של איגוד תעשיית המוליכים למחצה (Semiconductor Industry Association), העלייה החדה במכירות השבבים נובעת מביקוש למוצרי אלקטרוניקה אישיים דוגמת טלפונים סלולריים, נגני MP3 ומצלמות דיגיטליות.



במקביל מסר האיגוד כי משלוחי השבבים עלו ב-14% אך על רקע הירידה במחיריהם, נרשמה צמיחה פחותה בשורת ההכנסות.



המכירות העולמיות של ה-SIA עלו לרמה של 20.05 מיליארד דולר - עלייה של 6.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, על רקע ביקוש עז למוליכים למחצה אשר נמצאים בשימוש במכשירי אלקטרוניקה אישיים.



מכירות המעבדים המשמשים להפעלת מחשבים אישיים ירדו ב-8% לרמה של 1.95 מיליארד דולר, בעוד שמכירות שבבי זיכרון למחשבים אישיים ירדו ב-12%. אנליסטים מעריכים כי הירידה במכירות המעבדים צפויה להקשות על ענקית השבבים אינטל (סימול INTC) לעמוד ביעדי הצמיחה שהציבה לעצמה לרבעון הנוכחי.



ה-SIA חזר ואישר את תחזית המכירות לשנת 2005 - האיגוד צופה שמכירות השבבים ב-2005 יסתכמו ב-228 מיליארד דולר. במהלך 10 החודשים מאז תחילת השנה, הסתכמו מכירות השבבים העולמיות ב-185.1 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 173.2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully